Daydream Elements to nowy zestaw narzędzi oparty o kilka filarów, które mają spowodować, że programowanie gier na mobilnej wirtualnej rzeczywistości będzie jeszcze łatwiejsze i przyjemniejsze. Oczywiście to nie wszystko, skupmy się jednak na tym co możemy zobaczyć poniżej i na co ewidentnie kładziony jest największy nacisk.
Zacznijmy od teleportu, który w chwili obecnej jest najlepszą możliwością na poruszanie się w wirtualnej rzeczywistości pozbywając się jednocześnie problemu z oszukiwaniem błędnika.
Ta kwestia pojawia się również przy dynamiczniejszym zwykłym kroku, w związku z czym można zastosować tunneling ograniczający znacząco nasze pole widzenia. Efekt ten świetnie spisał się chociażby w Eagle Flight.
Chase Camera pozwala twórcom zablokować kamerę w taki sposób, żebyśmy mogli odpowiednio obserwować całą planszę. Jest to jednak metoda działająca jedynie w kilku gatunkach gier, w których taka, a nie inna perspektywa będzie się dobrze spisywać.
Daydream Elements stawia wysoko również kontroler gogli Google Daydream, który ma odgrywać trzy główne, podstawowe role:
Wybieranie miejsca oraz wchodzenie z nim w interakcję odbywać się może za pomocą zwykłego kliknięcia, co najlepiej przedstawia wspomniane teleportowanie się. Pamiętać jednak musimy, że dana funkcja musi być przypisana do pojedynczego przycisku.
Oczywiście możemy korzystać także z koła wybieralnego za pomocą ruchu, coś w stylu kół wyboru na padach, które w ostatnich latach stały się bardzo popularne.
Na końcu pozostała kwestia renderowania, które powinno zachęcać użytkowników do określonego z góry działania. W związku z czym gracz powinien od razu wiedzieć gdzie się udać, co zrobić, bądź na co zwrócić swoją uwagę.
Strona dla deweloperów
Aplikacja na Google Store