Bethesda cały czas rozszerza swoje podboje na kolejne platformy, włącznie z tymi związanymi z wirtualną rzeczywistością. Redakcja GameSpotu przyjrzała się jednej z najnowszych produkcji prezentując nam różne jej aspekty. Czy warto sprawdzić Doom VFR z 10 minutami rozgrywki?
Rozgrywka była ściągana z Playstation VR przez co obecne są boczne paski, jednakże niestety to co widzimy również nie jest ostre. Co jest jednak naprawdę istotne to system poruszania się, który przebiega skokowo, dzięki czemu mamy uniknąć problemów z błędnikiem przy jednoczesnym zachowaniu dynamicznego tempa akcji. Deweloperzy pozwalają nam także na wykorzystanie teleportu, który przy okazji spowalnia czas, a i niekiedy umożliwia nam zrobienie tak zwanego Glory Kill na świecących się i osłabionych wrogach.
[ngg_images source=”galleries” container_ids=”14″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_slideshow” gallery_width=”600″ gallery_height=”400″ cycle_effect=”fade” cycle_interval=”10″ show_thumbnail_link=”1″ thumbnail_link_text=”[Pokaż miniatury]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]
Na materiale wideo mogliśmy zobaczyć także problemy na przykład ze złapaniem niektórych elementów (znajdziek) czy z dokładnym wykonaniem teleportu na małą odległość. Jeden z przeciwników nawet zaciął się na prostym, ale lekko wystającym obiekcie… Na szczęście takie elementy jak interfejs czy skala zostały świetnie odwzorowanie, dzięki czemu nawet w tak szalonym świecie nie będziemy mieli problemu z podstawową dawką realizmu.
Trzeba sobie jednak powiedzieć to otwarcie, na swój sposób jest to zupełnie inny tytuł, aniżeli ostatni pełny DOOM na klasyczne platformy (i niebawem na Nintendo Switch). Mam jednak wrażenie, że jeżeli dobrze nauczymy się poruszać w tym świecie to z pewnością otrzymamy mniej więcej porównywalny styl zabawy, z tym że w tym przypadku mówimy jednak o łatwiejszym wyzwaniu, które niestety wynika z charakterystyki wirtualnej rzeczywistości i jej ograniczeń.
Doom VFR zostanie wydane w czwartym kwartale 2017 roku na Playstation VR oraz HTC Vive.
Karta gry na Steam