Data publikacji:

Kategoria:

Autor wpisu:

Komentarze:

0

Facebook na zakupach! BigBox VR przejęte.

Facebook na zakupach! BigBox VR przejęte.

Facebook ogłosił dziś, że studio BigBox VR stało się ich własnością. Jest to piąte już studio przejęte przez Facebooka w ostatnim czasie. Studio BigBox VR możecie kojarzyć z takiego tytułu jak POPULATION: ONE z zeszłego roku. POPULATION: ONE jest grą typu battle royale. Gra dostępna jest na urządzeniach Oculus oraz HMD wspierających PC VR.

Studia VR które przejął Facebook

Do tej pory Facebook pozyskał takie studia jak:

  • Beat Games (Najbardziej znany tytuł: Beat Saber),
  • Sanzaru Games (Najbardziej znany tytuł: Asgard’s Wrath and others),
  • Ready at Dawn (Najbardziej znany tytuł: Lone Echo and others),
  • Downpour Interactive (Najbardziej znany tytuł: Onward),
  • no i teraz: BigBox VR (Najbardziej znany tytuł: Population: One)

Facebook zapewnia, że przejęcie studia BigBox VR ma na celu jedynie wsparcie procesu twórczego. Facebook nie zamierza ingerować w działanie czy kulturę pracy studia. Ile w tym prawdy? Ciężko powiedzieć. Na pewno jednak studio docenione zostało przez firmę Zuckerberga, za tworzenie gier o ponadprzeciętnej jakości w kwestii wydajności. Nie da się ukryć, że POPULATION: ONE jako gra Battle Royale została naprawdę dobrze zoptymalizowana co docenili gracze na całym świecie.

Facebook przejmuje BigBox VR

Jak przekazał Facebook w oficjalnej notce: „Jesteśmy podekscytowani możliwością pomocy BigBox VR w rozwoju i przyspieszeniu prac nad POPULATION: ONE. Gra ta jest swego rodzaju dziełem w dla technologii VR oraz całej jej społeczności. Cieszymy się, że dostarczymy studiu, możliwość wykorzystywania technologii Oculus Studios w przyszłych projektach. Co istotne – wszelkie kwestie funkcjonowania studia w tym kwestie kreatywne, metodologiczne czy kontakt ze społecznością nie zostaną przez nas w żaden sposób zmienione. Witamy BigBox VR w naszej rodzienie!”

Podkreślmy tutaj, że POPULATION: ONE nie jest dostępne na urządzenia Quest czy PC VR. POPULATION: ONE umożliwia grę między platformową! Gracze korzystający z dowolnego, wspieranego rozwiązania mogą ze sobą rywalizować w ramach jednej rozgrywki.

Czym jest firma BigBox VR?

Firma BigBox VR powstała w 2016 roku. Od początku zarządzana jest przez Chia Chin Lee oraz Gabe’a Brown’a. Firma ma swoją siedzibę w Seattle. Zaczynali od realizacji rozwiązań dla firm takich jak Disney, Sony, Valve czy Microsoft. BigBox VR jest oczywiście najbardziej znane z POPULATION: ONE wydanego w październiku 2020 ale już w 2016 roku popełnili ciepło przyjęty Smashbox Arena umożliwiający grę wieloosobową.

Zastanawiam się – czy to dobrze, że jedna firma skupuje małe bądź co bądź studia i buduje swego rodzaju monopol? A może to dobre rozwiązanie aby szybciej stymulować rozwój branży VR? Czas pokaże. Póki co, czekamy na dalsze informacje o Oculus Quest 3 i ewentualnych grach jakie wyjdą na ten zestaw.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.