Facebook ogłosił dziś, że studio BigBox VR stało się ich własnością. Jest to piąte już studio przejęte przez Facebooka w ostatnim czasie. Studio BigBox VR możecie kojarzyć z takiego tytułu jak POPULATION: ONE z zeszłego roku. POPULATION: ONE jest grą typu battle royale. Gra dostępna jest na urządzeniach Oculus oraz HMD wspierających PC VR.
Studia VR które przejął Facebook
Do tej pory Facebook pozyskał takie studia jak:
- Beat Games (Najbardziej znany tytuł: Beat Saber),
- Sanzaru Games (Najbardziej znany tytuł: Asgard’s Wrath and others),
- Ready at Dawn (Najbardziej znany tytuł: Lone Echo and others),
- Downpour Interactive (Najbardziej znany tytuł: Onward),
- no i teraz: BigBox VR (Najbardziej znany tytuł: Population: One)
Facebook zapewnia, że przejęcie studia BigBox VR ma na celu jedynie wsparcie procesu twórczego. Facebook nie zamierza ingerować w działanie czy kulturę pracy studia. Ile w tym prawdy? Ciężko powiedzieć. Na pewno jednak studio docenione zostało przez firmę Zuckerberga, za tworzenie gier o ponadprzeciętnej jakości w kwestii wydajności. Nie da się ukryć, że POPULATION: ONE jako gra Battle Royale została naprawdę dobrze zoptymalizowana co docenili gracze na całym świecie.
Facebook przejmuje BigBox VR
Jak przekazał Facebook w oficjalnej notce: „Jesteśmy podekscytowani możliwością pomocy BigBox VR w rozwoju i przyspieszeniu prac nad POPULATION: ONE. Gra ta jest swego rodzaju dziełem w dla technologii VR oraz całej jej społeczności. Cieszymy się, że dostarczymy studiu, możliwość wykorzystywania technologii Oculus Studios w przyszłych projektach. Co istotne – wszelkie kwestie funkcjonowania studia w tym kwestie kreatywne, metodologiczne czy kontakt ze społecznością nie zostaną przez nas w żaden sposób zmienione. Witamy BigBox VR w naszej rodzienie!”
Podkreślmy tutaj, że POPULATION: ONE nie jest dostępne na urządzenia Quest czy PC VR. POPULATION: ONE umożliwia grę między platformową! Gracze korzystający z dowolnego, wspieranego rozwiązania mogą ze sobą rywalizować w ramach jednej rozgrywki.
Czym jest firma BigBox VR?
Firma BigBox VR powstała w 2016 roku. Od początku zarządzana jest przez Chia Chin Lee oraz Gabe’a Brown’a. Firma ma swoją siedzibę w Seattle. Zaczynali od realizacji rozwiązań dla firm takich jak Disney, Sony, Valve czy Microsoft. BigBox VR jest oczywiście najbardziej znane z POPULATION: ONE wydanego w październiku 2020 ale już w 2016 roku popełnili ciepło przyjęty Smashbox Arena umożliwiający grę wieloosobową.
Zastanawiam się – czy to dobrze, że jedna firma skupuje małe bądź co bądź studia i buduje swego rodzaju monopol? A może to dobre rozwiązanie aby szybciej stymulować rozwój branży VR? Czas pokaże. Póki co, czekamy na dalsze informacje o Oculus Quest 3 i ewentualnych grach jakie wyjdą na ten zestaw.