Na targach World Mobile Congress które odbywały się w Barcelonie w dniach 28.02 do 03.03. 2022r, HTC VIVE zaprezentowało kilka nowości w swoich produktach i usługach między innymi z zakresu VR oraz takich zagadnień jak 5G, Blockchain czy NFT.
VIVERSE
Wizją HTC VIVE od lat było połączenie obu światów, wirtualnego i realnego w taki sposób, aby się przenikały, uzupełniały i pozwalały uwolnić wyobraźnię użytkowników, kreujących światy VIVERSE. Ekosystem, w którym technologia odgrywa ważną rolę, najważniejsze jest komfortowe doświadczenie użytkowników i związane z nim interakcje. W ten sposób powstał VIVERSE. Immersyjny, wciągający, bezgraniczny wszechświat fantastycznych nowych doświadczeń, a zarazem brama do innych wirtualnych wszechświatów. VIVE oznacza życie, a VERSE reprezentuje kolejne rozdziały życia. VIVERSE opowiada o tym, jak wzmacniamy kreatywność, pogłębiamy współpracę, nawiązujemy kontakty międzyludzkie, dzielimy się doświadczeniami i wiele, wiele więcej. VIVERSE to także dynamiczna platforma obsługująca NFT, w tym rynek VIVE Arts NFT i VIVE Bytes.
„VIVERSE to kolejny rozdział naszej wizji VIVE Reality. VIVE to nasza marka i oznacza „życie”, a Verse odnosi się do rozdziałów życia. Viverse zapewnia bezproblemową obsługę, dostępną na dowolnym urządzeniu, w dowolnym miejscu i jest możliwa dzięki wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, szybkiej łączności, sztucznej inteligencji i technologiom blockchain, w które firma HTC inwestowała od wielu lat. Zapraszamy partnerów do przyłączenia się do nas w tej fascynującej podróży do świata VR – powiedziała Cher Wang, współzałożycielka i szefowa HTC.
VIVERSE to otwarty świat, który umożliwia pracę, rozrywkę i naukę na zupełnie nowym poziomie. Dzięki niemu powstaną miliony nowych wspomnień, doświadczeń, przyjaźni zarówno w życiu prywatnym jak i na polu zawodowym. HTC VIVE współpracuje z setkami partnerów i programistów, aby uczynić VIVERSE otwartym ekosystemem, w tym między innymi z:
Beatday – pierwszą na świecie interaktywną holograficzną platformą muzyczną na PC, VR
i urządzenia mobilne.
Engage – wirtualną platformą komunikacyjną, która zapewnia wciągające, oparte na współpracy środowiska dla wydarzeń na żywo, spotkań i szkoleń dla setek i tysięcy użytkowników VR.
VRChat – platformą SoMe, gamingową i eventową VR, która funkcjonuje i skupia tysiące użytkowników VR tworzących społeczności.
VIVE Sync – platformą komunikacyjną, oferującą kompleksowe rozwiązania biznesowe do spotkań i współpracy w VR.
G-Reign
Technologia 5G nadal na nowo definiuje wiele branż i otwiera nowy potencjał na sposoby, w jakie prowadzi się biznes, a także jak ludzie wykorzystują rozrywkę. W miarę jak technologia staje się coraz bardziej zaawansowana, HTC zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę odgrywają przenośne prywatne sieci 5G, niezależnie od tego, czy chodzi o scenariusze szkoleniowe dla pracowników, projektowanie aplikacji ze zmianami w czasie rzeczywistym, czy nawet zdalne sterowanie maszynami
w niebezpiecznych środowiskach. Opierając się na sukcesie demonstracji technicznych pokazanych na targach CES, HTC zaprezentowało swoje najnowsze przenośne prywatne rozwiązanie 5G – Reign Foundation – ściśle współpracując z nową spółką zależną HTC, G-Reign, oraz we współpracy
z Supermicro. Reign Foundation został zaprojektowany do współpracy z Open RAN, umożliwiając organizacjom zakup gotowych komponentów sprzętowych, takich jak Supermicro i Lumen Technologies, a następnie uruchamianie dostosowanego oprogramowania w celu stworzenia własnego prywatnego rozwiązania 5G, skalowalnego do dowolnego rozmiaru. Reign Foundation ma kompaktową obudowę typu All-In-One, dzięki czemu jest bardzo mobilny. Natomiast Supermicro dostarczyło sprzęt w ramach tej współpracy, demonstrując wszechstronność nowego produktu Reign Foundation 5G. G-Reign ma unikalne doświadczenie w branży, zarówno w telefonii komórkowej, jak
i XR, łącząc tę wiedzę w celu opracowania zaawansowanego oprogramowania dla prywatnych sieci 5G.
Możliwości G-Reign zostały zaprezentowane na MWC 2022 na przykładzie pomniejszonego toru wyścigowego, że zdalnie kierowanymi samochodami na radio. Kierujący pojazdami korzystali
z zestawów do VR VIVE Focus 3, dzięki czemu dysponowali widokiem pierwszoosobowym z fotela kierowcy z obrazem wysokiej rozdzielczości.
HOLORIDE
HTC VIVE i Holoride podjęły współpracę, aby zapewnić rozrywkę VR pasażerom samochodów, wykorzystując okulary VR VIVE Flow i innowacyjną platformę Holoride. Technologiczny start-up, Holoride, stworzył zupełnie nową kategorię produktu, jakim jest aplikacja przeznaczona dla pasażerów pojazdów znajdujących się w ruchu, przekształcając krótsze i dłuższe podróże samochodem w zabawne, immersyjne doświadczenia. Technologia Holoride łączy XR z ruchem, lokalizacją i danymi nawigacyjnymi z pojazdu w czasie rzeczywistym. Wykorzystując VIVE Flow, lekkie i kompaktowe okulary VR, to idealny sposób na interaktywne, dynamiczne i pełne zabawy i humoru spędzanie czasu w podróży. Podczas jazdy samochodem, pasażerowie będą mogli doświadczyć dynamicznie dostosowującej się aplikacji Holoride, która jest w stanie dopasować ruch, prędkość i zachowanie się samochodu, dzięki czemu doświadczenia takie jak gry faktycznie dostosowują się w czasie rzeczywistym do długości i rodzaju trasy, stylu jazdy i lokalizacji. Holoride nie powoduje choroby lokomocyjnej, ponieważ wrażenia wizualne odpowiadają prawdziwym, faktycznym i fizycznym zachowaniem pojazdów.
„VIVE Flow jest tak małe, że może zmieścić się w dłoni, jednocześnie tak wydajne, że zapewnia zapierające dech w piersiach wrażenia. W połączeniu z imponującą technologią Holoride, będziemy mogli zamienić podróż samochodem w dynamiczne, wirtualne parki rozrywki. Jesteśmy bardzo podekscytowani współpracą z Holoride w kształtowaniu przyszłości rozrywki dla pasażerów.” — powiedział Shen Ye, Global Head of Hardware w HTC VIVE.
„Holoride ma misję tworzenia ekscytujących doświadczeń w pojazdach dla pasażerów podróżujących Metaverse, a to zaczyna się od oddania naszej technologii w ręce – lub na głowy – podróżujących. VIVE Flow to idealne urządzenie do mobilnego XR, więc cieszymy się, że możemy współpracować z HTC VIVE, aby dać pasażerom bezpośredni dostęp do Holoride. Elegancka, przenośna konstrukcja okularów VIVE Flow oznacza, że użytkownicy mogą korzystać z najnowszych technologii w każdym miejscu na Ziemi.” – powiedział Nils Wollny, dyrektor generalny i współzałożyciel Holoride.
LBE (Local Based Entertainment)
Rozrywka oparta na lokalizacji (LBE), to szybko rozwijająca się gałęź XRu w salonach gier i parkach rozrywki na całym świecie. Wykorzystuje ona moc i wszechstronność VR do tworzenia unikalnych, wciągających doświadczeń dla konsumentów. VIVE Focus 3 jest wykorzystywany min. dla zastosowań LBE, zapewniając immersyjne wrażenia w połączeniu z areną rozgrywki umiejscowioną w prawdziwym świecie. VIVE Focus 3 obsługuje Wi-Fi 6E, a więc jest idealny do szybkiego działania tam, gdzie niezbędne jest niskie opóźnienie. Dedykowany tryb LBE zapewnia elastyczność, obsługując wielu graczy w przestrzeni gry do 1000 m2, jest to wielkość porównywalna do czterech kortów tenisowych. Obszar gry nie musi być nawet idealnym kwadratem lub prostokątem, ponieważ oprogramowanie pozwala na skomplikowane kształty pomieszczeń, takie jak wielokąty, a nawet przestrzenie w kształcie litery L.
Zamiast dużej przestrzeni poświęconej bardziej tradycyjnym grom, takim jak Laser Tag, które mają stałą, fizyczną scenografię, rozwiązania LBE mogą stale ewoluować i dostosowywać się oraz rozgrywać wiele gier w tej samej przestrzeni, oferując wirtualną scenerię. Pozwala to na szybką i łatwą rekonfigurację i przejście z dżungli do statku kosmicznego bardzo krótkim czasie. Rozwiązania LBE są już wykorzystywane przez wielu partnerów VIVE, w tym przez jeden z większych parków rozrywki Europa Park.
VIVE BUSINESS TRENING
Szkolenie w zakresie bezpieczeństwa jest niezwykle ważne dla każdego placu budowy, gdzie nawet małe wypadki mogą mieć ogromny wpływ na bezpieczeństwo osobiste, a także na sukces całego projektu. Szkolenie w zakresie bezpieczeństwa w branży budowlanej jest trudne, ponieważ istnieje tysiące unikalnych sytuacji, które uniemożliwiają stworzenie bezpiecznych środowisk treningu praktycznego. Nauka teoretyczna jest bardzo ważna, ale nic nie zastąpi doświadczenia. Właśnie tam VR jest idealnym rozwiązaniem, a bezprzewodowe zestawy VR All-in-One, takie jak VIVE Focus 3, idealnie spełniają swoją rolę. Platforma szkoleniowa w zakresie bezpieczeństwa VR została stworzona w ścisłej współpracy z ekspertami w dziedzinie nauk behawioralnych, a także pracownikami giganta branży budowlanej firmy Skanska, aby odtworzyć realne scenariusze ryzyka w różnych środowiskach budowlanych, z którymi pracownicy mają do czynienia na co dzień.
„Chcieliśmy zapewnić naszym pracownikom nowy rodzaj szkolenia, które może zasadniczo zmienić ich zachowanie i utrwalić dobre praktyki. Wypełnianie formularzy internetowych wielokrotnego wyboru lub słuchanie prezentacji, to dobry początek, ale nie dociera tam, gdzie możliwa jest prawdziwa zmiana zachowania. VR może to zrobić, ponieważ w prawdziwym życiu możesz narazić pracownika na ryzyko, natomiast w symulowanym środowisku dzieje się to bez narażania ich życia.” – powiedziała Tania Sjöberg, kierownik projektu Step Into Safety & Leadership Developer w Skanska.
VIVE Guardian
Bez względu na to, w jakim wieku są nasze dzieci, nie powinny korzystać z VR bez wskazówek rodziców. VIVE Guardian został zaprojektowany, aby zapewnić bezpieczeństwo rodzicom i dzieciom. Ważne jest, aby rodzice i dzieci omówili zagrożenia prywatności i bezpieczeństwa związane z korzystaniem
z dowolnego urządzenia VR. VIVE Guardian to pierwszy zestaw kontroli prywatności i bezpieczeństwa w Metaverse oferujący dwa tryby. W trybie podstawowym rodzice mogą przyznać dostęp do określonych aplikacji lub fragmentów zawartości VR, a następnie użytkownik może swobodnie eksplorować wybrane aplikacje. W trybie Transmisji pojedyncze doświadczenie, aplikacja lub treść jest uruchamiana z aplikacji towarzyszącej rodzica i transmitowane do zestawu VR, dzięki czemu dzieci mogą łatwo oglądać program telewizyjny lub film na VIVE Flow, przesyłany strumieniowo bezpośrednio z tabletu lub smartfona z systemem Android. W ten sposób dorośli mogą zdalnie zobaczyć, jakie treści są używane na urządzeniu VR dziecka. Aplikacja monitoruje też wszelkiego rodzaju płatności, pytając rodziców o pozwolenie na dokonywanie zakupów i pobieranie nowych treści.
materiał prasowy dostarczony przez HTC Vive.