Intel wraz ESL już w tej chwili zaczynają tworzyć podstawy na rzecz otwarcia się na zupełnie nową gałąź zawodowego grania. Esport w wirtualnej rzeczywistości wciąż wydaje się być jedynie pieśnią przyszłości, jednakże dwie mocne marki widzą w tym duży potencjał oraz już w tej chwili rozpoczynają inwestowanie dużych środków. Czy to początek budowania większej świadomości graczy? Czy to może być kluczowy krok w rozpropagowaniu sprzedaży hełmów?
VR ma być obecny podczas największych imprez ESL, takich jak chociażby Intel Extreme Masters w Katowicach. W tym celu rozpoczęto współpracę z firmami Ready At Dawn Studios oraz Oculus.
Twórcy bardzo ładnego The Order 1886 udostępnili zupełnie za darmo (na najbliższe 3 miesiące do października 2017) Echo Arenę, czyli dynamiczny tryb wieloosobowy z gry Lone Echo. W multi zaczynamy wraz z pięcioosobowym zespołem starcie w potężnych robotach, które starają się zdobywać punkty i bramki w warunkach nieważkości.
Wraz z Oculusem udało się uruchomić VR Challenger League, która stanowić będzie nową serię zawodów esportowych w wirtualnej rzeczywistości. Poza wspomnianym Echo Arena, do składu growego dochodzi także The Unspoken od Insomniac Games. Pierwsze Wielkie Finały odbędą się w Katowicach w przyszłym roku (2018).
Warto w tej jednej chwili zastanowić się nad tym jak daleko postrzegana jest wirtualna rzeczywistość, skoro wciąż nie możemy mówić nawet o przeciętnej sprzedaży, a jednak już w tej chwii budowane są podstawy pod potężny biznes z wielkimi pieniędzmi w tyle. W końcu czasy gdy granie na komputerze nie stanowiło dla wielu ludzi prawdziwego sportu powoli przechodzą do lamusa, przy coraz większych sumach i zainteresowaniu giganci nie mogą przejść obojętnie.