• Pobierz Oculus Link
  • AMD Radeon VR Ready Premium
  • Nvidia VR
  • Ranking gogli VR 2021
  • Aktualności
  • Gry
  • Programy
  • Urządzenia
  • Poradniki
No Result
View All Result
  • Aktualności
  • Gry
  • Programy
  • Urządzenia
  • Poradniki
No Result
View All Result
VRnews.pl
No Result
View All Result
ADVERTISEMENT
Home Programowanie

Zestaw narzędzi SDK dla Quest od Meta – pora na obsługę dłoni like a boss!

by Redaktor T
02/02/2022

Meta udostępniła do pobrania zestaw narzędzi programistycznych (SDK) dzięki którym możliwe będzie precyzyjne obsłużenie ruchu naszych dłoni oraz palców. Narzędzia otrzymały nazwę Interaction SDK.

SDK pozwoli nie tylko na śledzenie ruchu pojedynczych palców, ale także lepiej rozumieć będzie wszelkie mikroruchy naszych dłoni. Obracanie klucza dwoma palcami? Spoko, ogarnięte.

A może chcesz podnieść filiżankę w angielskim stylu pamiętając o wyprostowanym małym palcu? Nowe SDK dla Oculus od Meta pozwoli także wykonać i to zadanie!

Oczywiście, SDK nie jest jeszcze w wersji finalnej. Jest to bardziej zestaw narzędzi i eksperymentów które mogą jednak ostatecznie pojawić się jako pełnoprawne rozwiązania w Oculus Quest.

Interaction SDK jest częścią zapowiedzianego podczas Connect 2021 zestawu narzędzi dla deweloperów pod nazwą Presence Platform.

Co wprowadza SDK dla Quest?

Narzędzie pozwoli wykonać kilka akcji, które do tej pory mogły być problematyczne lub wręcz niemożliwe do wykonania. Chodzi o:

  • Łap, rozciągaj, rzucaj – Możliwe okaże się bezproblemowe przekazywanie przedmiotu z ręki do ręki, ale także rzucanie/podrzucanie przedmiotów czy rzucanie nimi. Samo łapanie/chwytanie będzie także lepiej działać nawet w przypadku oddalonych przemiotów. No i nie zapominajmy o dźwigniach – te też będziemy mogli bez problemu obsługiwać.
  • Łapanie całą dłonią – przedmioty w VR/MR będą mogły bez problemu zostać chwycone dłonią. SDK pozwoli łatwiejsze zarządzanie przedmiotami w wirtualnym świecie
  • Detekcja gestów – SDK świetnie radzi sobie w wykrywaniem gestów wykonywanych przez gracza. Pozwoli to na jeszcze lepsze operowanie w świecie VR jedynie gestami.
  • Direct touch czyli lepsza obsługa dotyku wszelkiej maści wirtualnych przycisków. SDK powinno pomóc jeszcze lepiej realizować akcję naciskania przycisków. Nasze palce/dłonie nie będą już tak łatwo przenikać przez elementy UI. Rozwiązanie to pozwoli także realizować bardziej rozbudowane rozwiązania takie jak zaawansowana wirtualna klawiatura.
  • Kierowanie i wybieranie – Funkcjonalność, która w sumie jest obecna np. w ekranie początkowym jednak teraz działać ma lepiej, sprawniej i na zakrzywionych płaszczyznach. Mała ale przyjemna funkcjonalność.

Gdzie można przetestować nowe SDK?

SDK tworzone jest od pewnego czasu. Budowane było nie tylko przez programistów Meta, ale także przez z zewnętrznych deweloperów. W efekcie, możemy sprawdzić, jak sprawuje się SDK w kilku tytułach w tym w:

Chess Club VR

Dzięki zastosowaniu SDK poruszanie bierek będzie jeszcze bardziej immersyjne. Podnoszenie i przesuwanie bierek będzie odczuwalne niemal jak w realnym świecie.

ForeVR Darts

Lepsza obsługa gestów sprawi, że interakcja z innymi graczami będzie łatwiejsza. Także poruszanie się po świecie, gdy zostanie znacznie ułatwione.

Finger Guns

W tej grze z kolei łatwiej będzie nam dokonywać interakcji z otoczeniem. Poprawi się także mechanika podnoszenia kart poprzez zastosowanie rozwiązań Direct Touch czy detekcji ruchu.

One more thing… Tracked Keyboard

Meta udostępnił także dodatkowe oprogramowanie do śledzenia klawiatury. Jeżeli będziemy chcieli korzystać z fizycznej klawiatury, nasze gogle Oculus będą wykrywać układ klawiatury – a nawet opcjonalnie, łączyć się z nią poprzez Bluetooth – co pozwoli nam używać realnej klawiatury z podglądem w VR!

Żeby byłą jasność – nasz zestaw Oculus będzie śledził naszą klawiaturę poprzez zewnętrzne czujniki, więc możemy ją śmiało przestawiać.

Skąd wziąć SDK?

Sprawa jest prosta. Kierujemy się do podstrony download i pobieramy interesujący nas zestaw SDK. Przejdź tam teraz.

Dla programistów przydatne może być także przejrzenie dokumentacji.

Redaktor T

T jest odpowiedzialny za wszystko co dzieje się na stronie. Jeżeli coś działa lub nie działa - to jego sprawka. Coś tam zna się na wirtualnej rzeczywistości.

Related Posts

ARCore Depth API – Google zajął się problemem głębi w technologii AR
Programowanie

ARCore Depth API – Google zajął się problemem głębi w technologii AR

18/12/2019
Google WorldSense – Czym jest ta technologia i za co odpowiada?
Aktualności

Google WorldSense – Czym jest ta technologia i za co odpowiada?

05/12/2020
Pierwsze kroki w Windows Device Portal
Programowanie

Pierwsze kroki w Windows Device Portal

05/12/2020
Pierwsze kroki w Windows Device Portal – Przechwytywanie obrazu
Poradniki

Pierwsze kroki w Windows Device Portal – Przechwytywanie obrazu

05/12/2020
Next Post
Wysokiej jakości kasy fiskalne – zakup, na który Cię stać

Wysokiej jakości kasy fiskalne - zakup, na który Cię stać

Comments 1

  1. Pingback: Meta (Oculus) Quest 3 - specyfikacja, cena - znamy datę premiery!

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Recommended.

Disney Research i nowy krok w mieszanej rzeczywistości?

Disney Research i nowy krok w mieszanej rzeczywistości?

05/12/2020
Star Trek Bridge Crew to teraz wspiera WMR i brak gogli VR!

Star Trek Bridge Crew to teraz wspiera WMR i brak gogli VR!

05/12/2020

Trending.

Co wiemy o Oculus Quest 3?

Meta Oculus Quest 3 – cena, data premiery, specyfikacja

06/04/2022
Primax 8K VR osiągnęło wielki sukces na Kickstarterze!

15 gier na gogle VR za darmo! Pobierz i graj!

05/12/2020
Oculus Link – wymagania sprzętowe i podłączanie gogli.

Oculus Link – wymagania sprzętowe i podłączanie gogli.

30/05/2021
Nadchodzące gry na gogle VR w 2021. W to zagrasz na Oculus, PSVR czy Valve Index!

Ranking gogli VR 2022 – Porównanie gogli do VR

06/04/2022
Jaką kartę graficzną wybrać do obsługi VR w 2021?

Jaką kartę graficzną wybrać do obsługi VR w 2021?

30/05/2021
VRnews.pl

© 2023 VRnews.pl - wszelkie prawa zastrzeżone

Szybkie menu

  • O nas
  • Reklama
  • Pliki cookies
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Nasze social media

No Result
View All Result
  • Aktualności
  • Gry
  • Programy
  • Urządzenia
  • Poradniki
  • Słownik VR
  • Nvidia VR
  • AMD Radeon VR Ready Premium
  • Pobierz Oculus Link
  • Ranking gogli VR 2022

© 2023 VRnews.pl - wszelkie prawa zastrzeżone