Meta udostępniła do pobrania zestaw narzędzi programistycznych (SDK) dzięki którym możliwe będzie precyzyjne obsłużenie ruchu naszych dłoni oraz palców. Narzędzia otrzymały nazwę Interaction SDK.
SDK pozwoli nie tylko na śledzenie ruchu pojedynczych palców, ale także lepiej rozumieć będzie wszelkie mikroruchy naszych dłoni. Obracanie klucza dwoma palcami? Spoko, ogarnięte.
A może chcesz podnieść filiżankę w angielskim stylu pamiętając o wyprostowanym małym palcu? Nowe SDK dla Oculus od Meta pozwoli także wykonać i to zadanie!
Oczywiście, SDK nie jest jeszcze w wersji finalnej. Jest to bardziej zestaw narzędzi i eksperymentów które mogą jednak ostatecznie pojawić się jako pełnoprawne rozwiązania w Oculus Quest.
Interaction SDK jest częścią zapowiedzianego podczas Connect 2021 zestawu narzędzi dla deweloperów pod nazwą Presence Platform.
Co wprowadza SDK dla Quest?
Narzędzie pozwoli wykonać kilka akcji, które do tej pory mogły być problematyczne lub wręcz niemożliwe do wykonania. Chodzi o:
- Łap, rozciągaj, rzucaj – Możliwe okaże się bezproblemowe przekazywanie przedmiotu z ręki do ręki, ale także rzucanie/podrzucanie przedmiotów czy rzucanie nimi. Samo łapanie/chwytanie będzie także lepiej działać nawet w przypadku oddalonych przemiotów. No i nie zapominajmy o dźwigniach – te też będziemy mogli bez problemu obsługiwać.
- Łapanie całą dłonią – przedmioty w VR/MR będą mogły bez problemu zostać chwycone dłonią. SDK pozwoli łatwiejsze zarządzanie przedmiotami w wirtualnym świecie
- Detekcja gestów – SDK świetnie radzi sobie w wykrywaniem gestów wykonywanych przez gracza. Pozwoli to na jeszcze lepsze operowanie w świecie VR jedynie gestami.
- Direct touch czyli lepsza obsługa dotyku wszelkiej maści wirtualnych przycisków. SDK powinno pomóc jeszcze lepiej realizować akcję naciskania przycisków. Nasze palce/dłonie nie będą już tak łatwo przenikać przez elementy UI. Rozwiązanie to pozwoli także realizować bardziej rozbudowane rozwiązania takie jak zaawansowana wirtualna klawiatura.
- Kierowanie i wybieranie – Funkcjonalność, która w sumie jest obecna np. w ekranie początkowym jednak teraz działać ma lepiej, sprawniej i na zakrzywionych płaszczyznach. Mała ale przyjemna funkcjonalność.
Gdzie można przetestować nowe SDK?
SDK tworzone jest od pewnego czasu. Budowane było nie tylko przez programistów Meta, ale także przez z zewnętrznych deweloperów. W efekcie, możemy sprawdzić, jak sprawuje się SDK w kilku tytułach w tym w:
Chess Club VR
Dzięki zastosowaniu SDK poruszanie bierek będzie jeszcze bardziej immersyjne. Podnoszenie i przesuwanie bierek będzie odczuwalne niemal jak w realnym świecie.
ForeVR Darts
Lepsza obsługa gestów sprawi, że interakcja z innymi graczami będzie łatwiejsza. Także poruszanie się po świecie, gdy zostanie znacznie ułatwione.
Finger Guns
W tej grze z kolei łatwiej będzie nam dokonywać interakcji z otoczeniem. Poprawi się także mechanika podnoszenia kart poprzez zastosowanie rozwiązań Direct Touch czy detekcji ruchu.
One more thing… Tracked Keyboard
Meta udostępnił także dodatkowe oprogramowanie do śledzenia klawiatury. Jeżeli będziemy chcieli korzystać z fizycznej klawiatury, nasze gogle Oculus będą wykrywać układ klawiatury – a nawet opcjonalnie, łączyć się z nią poprzez Bluetooth – co pozwoli nam używać realnej klawiatury z podglądem w VR!
Żeby byłą jasność – nasz zestaw Oculus będzie śledził naszą klawiaturę poprzez zewnętrzne czujniki, więc możemy ją śmiało przestawiać.
Skąd wziąć SDK?
Sprawa jest prosta. Kierujemy się do podstrony download i pobieramy interesujący nas zestaw SDK. Przejdź tam teraz.
Dla programistów przydatne może być także przejrzenie dokumentacji.
Comments 1