Facebook i podległa im firma Oculus cały czas intensywnie współpracują wraz Samsungiem nie tylko przy okazji tworzenia Samsung Gear VR, ale także przy dostarczeniu platformy dla tego sprzętu – Oculus Store. Póki co w przeciwieństwie do chociażby SteamVR czy Windows Mixed Reality nie widzimy jakiejś większej ekspansji w dziedzinie tworzenia jednej mocnej platformy cyfrowej dla gogli VR. Na rynku mobilnym mamy Google i ich DayDream natomiast Sony ma na swojej konsoli oczywiście nie potrzebuje czegoś takiego. W tej chwili wydawać się może, że Oculus dysponuje największym potencjałem na zdominowanie rynku PC. Czy Oculus będzie współpracował z zewnętrznymi producentami, aby zapełnić rynek urządzeniami bazującymi na ich platformie?
Jak się okazuje póki co jest jeszcze zbyt wcześnie by mówić o jakiś planach, jednak wynika to ze względu na zbyt małą siłę samego Oculusa. Firma chce umocnić swoją pozycję na swoim rynku i dopiero gdy stanie się naprawdę duża to zdecyduje się na otwarcie się na ścisłą współpracę z zewnętrznymi producentami. Na ten moment ich platforma musi dojrzeć i uzyskać naprawdę duże uznanie deweloperów. Tylko dzięki temu będą mogli pochwalić się obszerną biblioteką gier i aplikacji, które przyciągać będą graczy.
Rywalizacja w branży wirtualnej rzeczywistości z pewnością już za rok ponownie się zaogni za sprawą kilku zapowiedzi i prezentacji, tym razem odbędzie się to jednak w kwestii urządzeń samodzielnych. Tutaj, dzięki współpracy z Samsungiem, poczyniono jeden ważny krok początkowy. Już w tej chwili baza gier współpracujących ze słabszymi urządzeniami mobilnymi jest spora, a z pewnością wszystkie będą działać także na nowych urządzeniach.