No proszę! Mark Zuckerberg który do niedawna kojarzony był z firmą Facebook a teraz – META, ogłosił na swoim portalu społecznościowym, że nowa wersja oprogramowania dla Quest’ów przyniesie wsparcie dla iPhone’ów! Czyżby żarty o tym, że na Macu nie da się grać miały skończyć się dzięki Markowi? Zobaczymy.
Quest v35 – wsparcie dla iPhone
Wsparcie zostanie uruchomione dla iPhone’ów od wersji XS wzwyż. Dodanie zostanie między innymi dzwonienie z Messengera, wsparcie chmury Apple (iCloud), dodatkowe formy dostosowywania Workspace’ów (Grupy dla Biznesu) no i co najważniejsze – iPhone pozwolą przetwarzać obraz do rozszerzonej rzeczywistości.
Rozszerzona rzeczywistość w iPhone a Quest v35
Co to oznacza dla zwykłego użytkownika iPhone, że zostanie dodana rozszerzona obsługa mieszanej rzeczywistości? W dużym uproszczeniu – jeżeli kamera naszego telefonu z jabłkiem filmować będzie nas grających w Beat Saber, to zamiast nagrywać po prostu naszą postać machającą rękami, nałoży obraz z Beat Saber na nasze ciało. Dzięki temu, możliwe będzie nagrywanie rozgrywki z gry w zupełnie inny, imersyjny sposób. Naturalnie przyda się pewnie do tego posiadanie green screena. Biorąc jednak pod uwagę, że przede wszystkim przydatne to będzie chyba dla streamerów – takie akcesorium nie powinno być większym problemem.
Isotne jest to, że całośc rozszerzonej rzeczywistości ma dzialać niezależnie od Live Overlay które dodane zostało w Quest v29. Nowa rozwiązanie będzie można zastosować prawdopodobnie na każdą możliwą aplikację a nie tak jak obecnie tylko na wybrane tytułu (Beat Saber, Pistol Whip, Synth Riders oraz Superhot).
Kiedy premiera Quest v35?
Jak zwykle – będzie to będzie. Pewnie w okolicy najbliższego miesiąca zacznie się rollowanie aktualizacji na urządzenia Oclus Quest. Mark chyba nie żartował z tym całym Metaverse…
P.S. O Androidzie cisza. Pewnie nie chcą wspierać zanadto Google w rozwoju VR.