Rynek samodzielnych zestawów wirtualnej rzeczywistości nadal rośnie, a wraz z tym wzrasta konkurencja platformy pod względem jakościowych treści. Pico ostatnio mocno zaangażowało się w rynek konsumentów, wprowadzając na rynek Pico 4, a firma zdobywa coraz większą popularność dzięki pozyskiwaniu najlepszych treści VR do swojego sklepu.
Najpopularniejsze aplikacje na Quest, dostępne również na Pico 4
Analizując 20 najlepiej ocenianych aplikacji w sklepie Quest (dane z kwietnia 2023 roku), 70% z nich jest dostępna na samodzielnym zestawie słuchawkowym Pico:
Tytuł | Pico 4 | Quest 2 |
---|---|---|
Moss: Book II | ✔ | ✔ |
The Room VR: A Dark Matter | ✔ | ✔ |
Puzzling Places | ✔ | ✔ |
Walkabout Mini Golf | ✔ | ✔ |
I Expect You To Die 2 | ✖ | ✔ |
Breachers | ✔ | ✔ |
COMPOUND | ✖ | ✔ |
Vermillion | ✔ | ✔ |
Swarm | ✔ | ✔ |
DYSCHRONIA: Chronos Alternate | ✖ | ✔ |
PatchWorld – Make Music Worlds | ✖ | ✔ |
I Expect You To Die | ✖ | ✔ |
Moss | ✔ | ✔ |
Red Matter 2 | ✔ | ✔ |
ARK and ADE | ✔ | ✔ |
Ragnarock | ✔ | ✔ |
Cubism | ✔ | ✔ |
Ancient Dungeon | ✔ | ✔ |
Into the Radius | ✔ | ✔ |
The Last Clockwinder | ✖ | ✔ |

Innym sposobem na ocenę popularności treści Pico jest analiza 20 najczęściej ocenianych aplikacji w sklepie Quest. Według tych danych (kwiecień 2023), 50% z nich jest już dostępna na Pico.
Tytuł | Pico 4 | Quest 2 |
---|---|---|
Beat Saber | ✖ | ✔ |
Blade & Sorcery: Nomad | ✔ | ✔ |
The Walking Dead: Saints & Sinners | ✔ | ✔ |
SUPERHOT VR | ✔ | ✔ |
GOLF+ | ✖ | ✔ |
BONELAB | ✖ | ✔ |
Vader Immortal: Episode I | ✖ | ✔ |
Onward | ✖ | ✔ |
Job Simulator | ✖ | ✔ |
The Room VR: A Dark Matter | ✔ | ✔ |
Five Nights at Freddy’s: Help Wanted | ✖ | ✔ |
Resident Evil 4 | ✖ | ✔ |
The Thrill of the Fight | ✖ | ✔ |
Walkabout Mini Golf | ✔ | ✔ |
Pistol Whip | ✔ | ✔ |
Eleven Table Tennis | ✔ | ✔ |
GORN | ✔ | ✔ |
Virtual Desktop | ✔ | ✔ |
Vader Immortal: Episode III | ✖ | ✔ |
A Township Tale | ✔ | ✔ |
Tworzenie dobrego sprzętu VR to tylko połowa sukcesu, jeśli chodzi o bycie poważnym graczem na rynku. Druga połowa polega na dostarczaniu interesujących treści na słuchawki. Podczas gdy Quest 2 wciąż ma znacznie większą bibliotekę aplikacji i kilka znaczących wyłączności (takich jak Beat Saber), Pico wydaje się robić całkiem dobrą robotę, starając się uprawomocnić swoją platformę, zapewniając swoim klientom dostęp do najlepszych treści VR, a prawdopodobnie czekają nas kolejne niespodzianki. Firma jeszcze nie wprowadziła swojej najnowszej słuchawki Pico 4 na rynek amerykański, który jest ważnym rynkiem VR zarówno dla klientów, jak i deweloperów. Bez udziału na amerykańskim rynku jest mniejsza zachęta dla deweloperów VR, aby przynosić swoje aplikacje na Pico. Ale jeśli Pico w końcu wprowadzi swoje słuchawki na rynek amerykański, może to być bodziec, który jest potrzebny, aby jeszcze więcej najlepszych treści VR trafiło do ich sklepu.