Kategoria: Programowanie

  • Poly API i Poly Toolkit – Tworzenie gier pod Daydream przyjemniejsze?

    Poly API i Poly Toolkit – Tworzenie gier pod Daydream przyjemniejsze?

    Poly API i Poly Toolkit to dwie zupełnie inne inicjatywy, które mają na celu ułatwienie twórcom tworzenia aplikacji, które mają bazować na narzędziach i możliwościach platformy Daydream, które będzie można projektować i wykorzystywać bezpośrednio mając gogle VR na głowie.  Projektowanie gier staje się z roku na roku coraz łatwiejsze i przyjemniejsze, ale nie wszędzie. Problem […]


  • Bridge SDK, czyli jak skutecznie i oryginalnie przenieść klawiaturę do VR?

    Bridge SDK, czyli jak skutecznie i oryginalnie przenieść klawiaturę do VR?

    Bridge SDK to narzędzie do programowania, które ma wchodzić w skład większej inicjatywy starającej się na przeniesienie i skuteczniejsze wykorzystanie klawiatur w przestrzeni wirtualnej rzeczywistości.  Logitech zamierza przenieść klasycznej klawiatury do świata wirtualnej rzeczywistość HTC Vive z wykorzystaniem trackera, który będziemy mogli zamontować za pomocą specjalnej przystawki magnetycznej, dzięki czemu będzie w stanie pracować nosząc […]


  • Co się działo podczas Oculus Connect 4? – Mnóstwo wiedzy i ciekawostek

    Co się działo podczas Oculus Connect 4? – Mnóstwo wiedzy i ciekawostek

    Oculus Connect 4 okazała się kolejnym bardzo dużym wydarzeniem, które przyciągnęło uwagę nie tylko ścisłej branży wirtualnej rzeczywistości, ale także deweloperów z całej świata. O czym rozmawiano podczas wielkiej imprezy? Tematów było mnóstwo i każdy z nich zdecydowanie przyciągał uwagę ludzi z całego świata, dostarczając przy okazji masy cennej wiedzy oraz doświadczeń podczas pracy nad […]


  • Co wniesienie do Windows Mixed Reality aktualizacja Fall Creators?

    Co wniesienie do Windows Mixed Reality aktualizacja Fall Creators?

    Microsoft cały czas rozwija swoją koncepcję Windows Mixed Reality nie tylko poprzez sprzęt, ale także i samo oprogramowanie. Jakie możliwości da deweloperom aktualizacja Fall Creators? Pierwszą istotną rzeczą są poprawki i lepsza współpraca nie tylko z nowy headsetami i Hololensami, ale także z nowymi kontrolerami ruchowymi. Od teraz wszystko ma przebiegać absolutnie bez problemowo dostosowując […]


  • Viveport będzie jeszcze lepszy do programowania?

    Viveport będzie jeszcze lepszy do programowania?

    SDK Testimonials to kolejny krok Vive zachęcający deweloperów do tworzenia czy przenoszenia swoich gier oraz aplikacje na ich środowisko, które zwyczajnie potrzebuje kolejnych nowości i więcej treści.  Oczywiście poniższy materiał wideo nie dostarczy Wam zbyt wielu interesujących kwestii, jednakże warto zauważyć jak wiele pracy poświęcane jest na uczynienie tworzenia jeszcze przyjemniejszym i mniej problematycznym procesem […]


  • Viveport zwróci 100% zysku z Q4 deweloperom!

    Viveport zwróci 100% zysku z Q4 deweloperom!

    Rikard Steiber prezydent Viveportu ogłosił, że firma intensywnie myślała jak podziękować deweloperom za ich zaufanie oraz entuzjazm w tworzeniu nowych treści na wirtualną rzeczywistości. Cała akcja ma spowodować, że cały zysk ze sprzedaży gier trafi bezpośrednio do studiów. Viveport zwróci pieniądze, a my zastanawiamy się co to dla nas, graczy oznacza. Cała akcja prezentuje się […]


  • Jak sprawdzić wymagania urządzeń Windows Mixed Reality?

    Jak sprawdzić wymagania urządzeń Windows Mixed Reality?

    Microsoft wypuścił do swojego sklepu aplikację, która pozwoli nam sprawdzić wymagania urządzeń wychodzących w ramach całej infrastruktury Windows Mixed Reality. Jak zupełnie za darmo możemy sprawdzić kompatybilność z goglami mieszanej rzeczywistości? Jeżeli posiadacie Windows 10 i chcecie przekonać się czy będziecie mogli skorzystać z gogli Windows Mixed Reality to koniecznie musicie pobrać aplikacje Windows Mixed Reality […]


  • Daydream Elements, czyli doskonałe narzędzie do VR?

    Daydream Elements, czyli doskonałe narzędzie do VR?

    Daydream Elements to nowy zestaw narzędzi oparty o kilka filarów, które mają spowodować, że programowanie gier na mobilnej wirtualnej rzeczywistości będzie jeszcze łatwiejsze i przyjemniejsze. Oczywiście to nie wszystko, skupmy się jednak na tym co możemy zobaczyć poniżej i na co ewidentnie kładziony jest największy nacisk. Zacznijmy od teleportu, który w chwili obecnej jest najlepszą […]


  • ARCore będzie nowym otwarciem dla technologii AR?

    ARCore będzie nowym otwarciem dla technologii AR?

    ARCore to nowy zestaw narządzi deweloperskich SDK od Google, które ewidentnie ponownie chce wykorzystać rozszerzoną rzeczywistość na szeroką skalę.  Póki co Google zaprezentowało krótki materiał wideo, na którym możemy zobaczyć ładnie zaprojektowane postacie cyfrowe, które za pośrednictwem kamer trafiają do naszego świata. W chwili obecnej są to jedyne elementy jakie udało się wyprodukować za pomocą […]


  • VR Locomotion rozwiąże problem z poruszaniem się w VR?

    VR Locomotion rozwiąże problem z poruszaniem się w VR?

    VR Locomotion to wynik współpracy dwóch wielkich firm – Oculusa oraz Cryteka, które cały czas starają się rozwijać technologię wirtualnej rzeczywistości oferując graczom zupełnie nowe doznania. Czy aby jednak na pewno ten styl grania może się na stałe przyjąć? Mam co od tego spore wątpliwości… Poniższy materiał jest dość krótki, lecz jak można zobaczyć koncepcja […]