Sony ujawniło, że PSVR 2 osiągnął wyższą sprzedaż w pierwszych sześciu tygodniach niż oryginalne PSVR, wyprzedzając tym samym pierwszą generację zestawu słuchawkowego PlayStation.
Prezentacja dla inwestorów, przedstawiona przez szefa Sony Interactive Entertainment, Jima Ryana, zawiera kilka nowych informacji dotyczących sprzedaży jednostek PSVR 2 w porównaniu do oryginalnego PSVR, który został wprowadzony na rynek w październiku 2016 roku.
Sprzedaż PSVR2 lepsza o 8% w stosunku do PSVR
Według wykresu zawartego w prezentacji Ryana, najnowszy zestaw słuchawkowy Sony sprzedał się o 8% lepiej niż oryginalny w ciągu pierwszych sześciu tygodni, obejmujących okres od jego premiery 22 lutego 2023 roku do 5 kwietnia.

Grafika (zrzut z danymi od Sony) nie posiada oznaczonej osi Y, ale prawdopodobnie liczby te są wyrażone w tysiącach egzemplarzy, co oznacza, że PSVR 2 sprzedał się w około 450 000 egzemplarzy w pierwszym tygodniu, a do szóstego tygodnia liczba ta wzrosła do nieco poniżej 600 000.
Krzywa adaptacji PSVR 2 jest zauważalnie bardziej płaska niż w przypadku oryginalnego PSVR, który sprzedał się w ponad 300 000 egzemplarzy w pierwszym tygodniu, a po sześciu tygodniach osiągnął liczbę około 550 000 egzemplarzy. Według ostatnich danych sprzedażowych Sony z 2020 roku, oryginalne PSVR sprzedało się w liczbie około 5 milionów egzemplarzy. Warto zaznaczyć, że pierwszy milion PSVR osiągnięto w niecałe pięć miesięcy.
Gry siłą PSVR2
Zbiór gier dostępnych dla PSVR 2 obejmuje kilka mocnych tytułów, takich jak Horizon Call of the Mountain, Resident Evil Village i Gran Turismo 7, oferując jednocześnie szereg ulepszonych treści PSVR oraz nowo przeniesionych tytułów z platformy Quest. Nadchodzące gry obejmują Ghostbusters VR, Beat Saber, Crossfire: Sierra Squad, Resident Evil 4, Synapse, The Foglands, Green Hell VR i Behemoth.
Aby utrzymać sprzedaż PSVR 2 na wyższym poziomie niż oryginalne PSVR, firma musi niewątpliwie skupić się na poszerzaniu oferty treści w nadchodzących miesiącach. Firma dzisiaj organizuje pokaz gier PlayStation, który mamy nadzieję, że ujawni nieco więcej na temat krótkoterminowej strategii treści dla PSVR 2.