More

    Aktualizacja SteamVR 1.17 – co nowego w SteamVR?

    Czym jest SteamVR?

    SteamVR to prawdopodobnie najlepsze narzędzie do korzystania z aplikacji VR na urządzeniach HMD. SteamVR obsługuje gogle Valve Index, HTC Vice, Oculus Rift, Windows Mixed Reality oraz wiele innych urządzeń PC VR. SteamVR oferuje między innymi SteamVR Home czyi wirtualne, interaktywne miejsce w którym możesz stać się kim chcesz za sprawą swojego awatara. W SteamVR Home możesz wchodzić w interakcję z innymi użytkownikami oraz przyozdabiać swojego awatara w zdobyte rekwizyty. SteamVR to także dobrze znany steam tyle, że w wersji VR. Pozwala on szybko przełączać się między grami, przeglądać Sklep Steam i korzystać ze swojego pulpitu na PC w każdym momencie. Panel główny SteamVR przenosi wszystkie funkcje Steam do świata wirtualnego. SteamVR to praktycznie niezbędna aplikacja dla wszystkich osób chcących korzystać z PC VR.

    Aktualizacja SteamVR 1.17 w skrócie

    Aktualizacja do SteamVR pojawiła się 5 czerwca 2021. Prace nad nową wersją aplikacji trwały od lutego. Zobacz, co devepolerzy przygotowali w nowej odsłonie aplikacji SteamVR.

    Dzisiejsza aktualizacja dodaje możliwość tworzenia widoków pojedynczych okien pulpitu oraz zadokowanie ich w waszych kontrolerach. Zadokowane widoki umożliwiają wam monitorowanie czatów i innych informacji w czasie rzeczywistym bez ściągania gogli.

    Dodaliśmy również dwie opcje dostosowania renderowania odrębnie dla każdej aplikacji: pole widzenia i nadpisanie skali świata. Pole widzenia umożliwia użytkownikom zwiększenie czytelności kosztem widzenia peryferyjnego. Z kolei nadpisanie skali świata dostosowuje postrzeganą skalę świata, co może pomóc w idealnym dopasowaniu kokpitu samolotu lub w ułatwieniu niskim osobom sięgania do wysokich miejsc.

    Pełna lista zmian w SteamVR:

    • Naprawiono błąd w widoku pulpitu powodujący trzęsienie się zasobnika.
    • Dodano możliwość dodawania widoków pojedynczych okien w widoku pulpitu.
    • Dodano możliwość dokowania widoków do lewego i prawego kontrolera oraz widzenia ich w grze.
    • Naprawiono nieoczekiwane zamknięcie podczas renderowania kursora w widoku pulpitu.
    • Ulepszono poziome przewijanie sekcji przycisków okna/pulpitu w zasobniku widoku pulpitu.
    • Naprawiono błąd powodujący nadawanie okienkom najwyższego priorytetu na osi Z po interakcji z nimi w trybie widoku pulpitu.
    • Wyłączono zmianę wymiarów okna oraz minimalizację, gdy widok okna jest aktywny.
    • Ulepszono tekst ostrzeżenia dla rzadkiego błędu gogli (związanego z wyświetlaniem).
    • Dodano możliwość zmiany pozycji widoków zadokowanych w kontrolerach.
    • Umożliwiono użytkownikom tworzenie nienakładających się okien.
    • Ulepszono obsługę minimalizowania okien przez użytkowników z aktywnym widokiem okna.
    • Naprawiono długość wskaźnika laserowego, by była spójna z widokiem pulpitu i okna.
    • Naprawiono błąd migotania kursora myszy podczas klikania.
    • Klawiatura widoku pulpitu może być używana w dowolnym widoku i stan przycisku przełączania jest poprawnie aktualizowany, gdy użytkownik zamknie klawiaturę przyciskiem „Gotowe”.
    • Naprawiono ukrycie ustawienia wygładzania ruchu dla poszczególnych aplikacji dla gogli Windows Mixed Reality. Ujawniono również dla nich ustawienie globalne. Szczegóły: goglom korzystającym ze swojego własnego kompozytora przesyłane są obecne ustawienia, ale to do autora sterownika należy ich obsługa. Aplikacja Windows Mixed Reality for SteamVR respektuje te ustawienia, a sterownik Oculus nie (w Oculus SDK obecnie nie ma API umożliwiającego kontrolę nad ASW), więc sterowanie wygładzania ruchu pozostanie ukryte dla gogli Oculus i jego użytkownicy muszą nadal korzystać z narzędzi Oculus do jego dostosowywania.

    Ustawienia obrazu dla poszczególnych aplikacji:

    • Pole widzenia – umożliwia użytkownikom zwiększenie czytelności kosztem widzenia peryferyjnego (np. podczas korzystania z okularów). Działa to poprzez wykorzystanie tej samej całkowitej rozdzielczości renderowania w celu narysowania mniejszego fragmentu sceny.
    • Nadpisanie skali świata – włącza dostosowywanie postrzeganej skali świata, (np. by idealnie dopasować kokpit samolotu lub ułatwić niskim osobom w sięganiu do wysokich miejsc).
    • Uwaga: w obu przypadkach aplikacje mogą umieszczać w pamięci podręcznej wartości związane z tymi funkcjami i z tego powodu może być wymagane ich ponowne włączenie, by te nowe ustawienia zostały w pełni poprawnie zastosowane. Użytkownicy gogli WMR będą musieli zainstalować wersję beta aplikacji Windows Mixed Reality for SteamVR.
    • Nadpisanie skali świata: dodano zakresy suwaka „Nieznaczne” i „Ekstremalne”.
    • Zmieniono układ i oznaczono niektóre ustawienia jako zaawansowane lub ukryte, jeżeli nie miały zastosowania (np. historyczny tryb reprojekcji jest wyświetlany tylko, gdy ustawienia zaawansowane są włączone, ale jest również ukryty podczas korzystania z gogli Oculus lub WMR, gdyż to ustawienie nie ma żadnego wpływu na nie).

    OpenXR:

    • Naprawiono niezgodność pozy stawu śledzenia ręki z pozą kontrolera.
    • Naprawiono przycisk menu, który nie działał dla kontrolerów Vive i WMR.
    • Pozy chwytu i celowania dla Oculus są od teraz spójne w przypadku kontrolerów Touch.
    • xrCreateSwapchain będzie od teraz zwracał XR_ERROR_SWAPCHAIN_FORMAT_UNSUPPORTED, jeżeli dostarczony format łańcucha wymiany nie znajduje się na liście wyliczeniowej formatów.
    • Dodano obsługę dla parametru XR_COMPOSITION_LAYER_UNPREMULTIPLIED_ALPHA_BIT.
    • Dodano obsługę dla parametru XR_COMPOSITION_LAYER_BLEND_TEXTURE_SOURCE_ALPHA_BIT.
    • Przedłużenie śledzenia ręki od teraz domyślnie korzysta z nieprzesłoniętego/otwartego zakresu ruchów ręki.
    • Zaimplementowano przedłużenie śledzenia ręki dla póz „z kontrolerem ruchu” (nowość w OpenXR 1.10.16).
    • Wyeliminowano długie opóźnienie przed zwróceniem niepowodzenia, gdy aplikacja OpenXR w kontenerze aplikacji wywoła xrCreateInstance, ale SteamVR nie jest uruchomiony.
    • Naprawiono niedziałające dane wejściowe wysyłane przez drążek HP Reverb G2.

    Vive Pro:

    • Naprawiono błąd wywołujący nieoczekiwane zamknięcie SteamVR podczas korzystania z widoku pokoju poprzez bezprzewodowy odbiornik Vive Pro.

    Vulkan:

    • Naprawiono błąd powodujący, że 32-bitowym aplikacjom Vulkan sporadycznie nie udawało się przesłać tekstur.

    Wymagania sprzętowe SteamVR

    Minimalne wymagania sprzętowe dla SteamVR

    • System operacyjny: Windows 7 SP1, Windows 8.1 or later, Windows 10
    • Procesor: Intel Core i5-4590/AMD FX 8350 equivalent or better
    • Pamięć: 4 GB RAM
    • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 970, AMD Radeon R9 290 equivalent or better
    • Sieć: Szerokopasmowe połączenie internetowe
    • Dodatkowe uwagi: 1x USB 2.0 or newer, HDMI 1.4, DisplayPort 1.2 or newer

    Zalecane wymagania sprzętowe dla SteamVR

    • Takie jak powyżej +
    • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 1060, AMD Radeon RX 480 equivalent or better

    Podobne wpisy

    Leave A Reply

    Please enter your comment!
    Please enter your name here