W czasach gdy streamowanie gier staje się dla wielu nową strefą życia warto zwrócić uwagę na firmy, które starają się podnosić technologię na wyższy poziom i to w dodatku oferując najnowsze zdobycze sprzętowe. Visibit oferuje narzędzia umożliwiające nagrywanie i streamowanie filmów 360-stopni wraz z oficjalnym wsparciem dla Unity SDK czy Web VR Player. Czy to początek transmisji w wysokiej jakości, które będziemy mogli oglądać wykorzystując nasze smartfony?
Efekty najłatwiej będzie zobaczyć wyposażając się w Samsung Gear VR lub sprzęcik typu Cardboard, choć w tym wypadku lepiej zastanowić się nad Google Daydream View. Problem może jednak stanowić rozdzielczość, która tak naprawdę nie jest wspierana w obu urządzeniach, znaczy się w Daydream View zdaje się, że można to osiągnąć jednak potrzebne do tego są same gogle i smartfon od Sony z ekranem 4K. Visbit ponadto wspiera także gogle skierowane ku urządzeniom od Apple, jednak tutaj rynek zdaje się być niemalże znikomy.
„Wsparcie dla Unity to długoletnia prośba od naszych klientów. Z dumą przedstawiamy zatem transmisje wideo 4K + VR dla społeczności Unity „- powiedział dr Changyin Zhou, współzałożyciel i dyrektor generalny Visbit. „Dodajemy także odtwarzacz Web VR Player, który znacznie zmniejsza trudności w dystrybucji i ułatwia dostęp do ogólnych odbiorców VR i 360-stopniowych doświadczeń. Teraz twórcy treści mogą generować link w portalu wydawcy, aby dzielić się swoimi pracami lub umieścić linki wideo w swojej witrynie, a jednocześnie chronić ich zawartość na poziomie domeny„.
Web VR Player obsługiwany jest także przez przeglądarki internetowe (Chrome, Safari, Firefox i Microsoft Edge), jednak jest to tylko zwykłe odtwarzanie wideo 360, co niestety nie jest porównywalne w wirtualną rzeczywistością. Warto jednak zwracać uwagę na to jak dynamicznie Visbit będzie rozszerzał swoją działalność i czy to nie ta firma stanie się liderem zupełnie nowego rynku, który różnić się będzie do klasycznego tworzenia i konsumpcji treści VR.
Więcej informacji