Podłączenie gogli Microsoft HoloLens do komputera, aby nimi zarządzać z perspektywy programu Windows Device Program nie jest tak łatwe jakby się mogło wydawać. Tym razem zajmiemy się innym zagrożeniem, które staje na drodze niedoświadczonego użytkownika. Zatem jak możemy szybko rozwiązać problem Certyfikatu Bezpieczeństwa?
Zacznijmy od krótkiego wstępu tłumaczącego jak działają same okulary i skąd wynikać może ten błąd. Otóż Microsoft HoloLens generują specjalny, unikalny samo-podpisany certyfikat dla własnego połączenia SSL. Nie jest on domyślnie uznawany przez przeglądarki za bezpieczny, w związku z czym może to powodować zjawisko „Błędu Certyfikatu„. Aby rozwiązać te kwestię możemy rozwiązać problem poprzez ręczne zmienienie statusu połączenia.
Na początku musimy zadbać o to, aby nasze urządzenia były aktualnie podłączone do internetu (także ze sobą) lub poprzez kabel USB. W goglach Microsoft Hololens ściągamy certyfikat urządzenia z działu Bezpieczeństwo (Security) z aplikacji Windows Device Portal. Po prawej stronie karty wybieramy link po prawej stronie i wybieramy https://<YOUR_HOLOLENS_IP_ADDRESS>/devicesecurity.htm (segment w środku dotyczy Adresu IP naszego urządzenia).
Na komputerze osobistych wyszukujemy i ściągamy certyfikat Trusted Root Certification Authorities (Zaufane główne urzędy certyfikacji). W komputerze wpisujemy „Zarządzaj certyfikatami komputera” i uruchamiamy go. Rozwijamy listę i wybieramy nowość, a następnie idziemy w Certyfikaty. Z menu Akcji wybieramy Wszystkie Zadania oraz Import. Jednym z ostatnim kroków jest import Certyfikatu związanego właśnie z Windows Device Portal. Na koniec musimy jednie zrestartować przeglądarkę co całkowicie rozwiąże tytułowy problem.
Więcej informacji