Wentylatory ZephVR to kolejna interesująca inicjatywa z Kickstartera, która tym razem postara się zaoferować nam zupełnie nowe doznania wirtualnej rzeczywistości wynikające z dostarczenia zupełnie nowego bodźca – dotyku wiatru na naszą twarz.
Jak coś takiego może funkcjonować i czy są szanse, aby to skutecznie funkcjonowało przy wszystkich tytułach na czołowych platformach? Otóż jak się okazuje twórcy – The Weasel Labs Team zamierzają wprowadzić małą wiązkę wiarygodnego wiatru, który ma funkcjonować w każdej grze dostarczając nam jeszcze większego realizmu. Cały sprzęt pomimo dosyć prostego designu kryje w sobie interesującą technologię, która wykorzystuje tak zwany machine learning. Co to oznacza? Otóż sprzęt będzie cały czas się rozwijał i uczył udźwięku z każdej gry i aplikacji, dzięki czemu z każdym użyciem będzie coraz bardziej uniwersalny oraz skuteczny w swoim działaniu.
Poza wspomnianym trybem autonomicznym, znalazło się również miejsce na tryb Always-On, który będzie funkcjonować jako zwykły wentylator chłodzący naszą twarz oraz zapewniający nam znacznie więcej przyjemności z grania bez problemu spoconej głowy… no, okej macie rację wystarczy jedynie na twarz w najlepszych przypadku.
Firma zapewnia, że to nie wszystko co ma do powiedzenia w kwestii wirtualnej rzeczywistości, ponieważ chce zaoferować nam zupełnie nowe doznania stanowiące kolejne projekty i pomysły na ulepszenie i zwiększenie poczucia realizmu w wirtualnej rzeczywistości. Póki co możemy się zdecydować właśnie ten projekt (link poniżej).
ZephVR będą funkcjonować na Playstation VR, Oculus Rift i HTC Vive.
ZephVR na Kickstarterze