Windows Mixed Reality to inicjatywa firmy na zbudowanie środowiska przyjaznemu tworzeniu treści związanych z hologramami. Microsoft w ten sposób chce zachęcić zewnętrznych deweloperów do tworzenia swoich własnych aplikacji, dzielenia się pomysłami oraz wskazówkami dotyczącymi pracy na zupełnie nowej platformie. W skład tego projektu wchodzi system Windows 10, który wraz z UWP (Universal Windows Platform) ma stanowić pomost pomiędzy Windows Holographic, tradycyjnymi komputerami, smartfonami i tabletami, Xbox One oraz serii Surface.
W ramach oficjalnej strony znajdziemy cztery kluczowe działy. W Academy, gdzie znajdziemy liczne wskazówki i materiały wideo dotyczące tworzenia i wykorzystywania hologramów. Design to kolejne sfera, w której Gigant z Redmont oferuje rady odnośnie stylu, interfejsu czy wchodzenia w interakcję z obiektami. Development to dział zajmujący się bieżącymi nowościami, podstawami programowania, rozpoczęciem prac nad hologramami, instalacją narzędzi, detali sprzętu, budowaniem aplikacji 2D czy immersyjnych apek oraz oprogramowania pośredniego. Community and Support koncentruje się na rozwiązaniach Open source oraz dzieleniu się swoimi doświadczeniami na forach, z pewnością tutaj odbędzie się mnóstwo interesujących dyskusji i analiz MR.
https://www.youtube.com/watch?v=2MqGrF6JaOM
W ramach każdego z działów Microsoft oferuje bardzo dużą ilość informacji związanych z programowaniem aplikacji na swoje gogle Hololens oraz gogle mixed reality od HP, Acera i pozostałych producentów (gdy te wydadzą już swoje modele). Wszystkie sprzęty będą funkcjonować w tym samym środowisku, dzięki czemu wiedza pochodzić będzie z naprawdę wielu źródeł na całym świecie, co może okazać się zbawienne dla wielu możliwych problemów.
Windows Mixed Reality to także seria urządzeń od Microsoftu i zewnętrznych firm, które dzielą ze sobą takie same możliwości (w wersji komercyjnej). Wszystko wydawane w ramach WMR będzie w pełni kompatybilne i zaoferuje nam doświadczenia mieszanej rzeczywistości napędzane przez środowisko Windowsa 10. W przyszłości z pewnością o wiele łatwiej będzie nam to zrozumieć, ponieważ w planach jest kilka modeli gogli pochodzących od różnych firm zewnętrznych.
Wymagania Techniczne WMR
Hololens okazał się naprawdę interesującym urządzeniem, które z czasem przerodziło się w zasadzie w początek zupełnie nowego tworu w całej firmie. Od niedawna do Windows Mixed Reality dołączyły zewnętrzne firmy, które będą oferowały nam tanie rozwiązania dla deweloperów. Póki baza aplikacji jest zbyt mała firma nie decyduje się na prezentację wersji konsumenckich. Microsoft już w tej chwili wykonuje naprawdę sporo pracy, aby projektowanie aplikacji było banalnie proste i by w ten sposób przyszli nabywcy już od pierwszych chwil mieli do dyspozycji imponującą bibliotekę produktów i apek do zakupienia i wykorzystania.