World of Tanks VR to efekt współpracy Wargaming oraz VR Tech, które zdecydowało się powołać firmę Neurogaming, która zajmie się dalszymi badaniami oraz wykorzystaniem technologii do tworzenia doświadczeń w wirtualnej rzeczywistości. Na początek zdecydowano się na zabrać czołgi do zupełnie innego świata.
Siedziba studia znajduje się na Cyprze, choć należy zauważyć, że część kreatywna i twórcza znajduje się w Moskwie. 75 osób ma za zadanie rozwijać się i swoje przyszłe produkty zarówno w Europie jak i w Stanach Zjednoczonych, gdzie powstaną nowe biura (Amsterdam i Nowy Jork).
– Naszym głównym celem jest zmiana sposobu korzystania z VR jako jednorazowego doświadczenia na rzecz długofalowego zaangażowania w treści i rywalizację. Praca nad przeniesieniem marki World of Tanks, która posiada 180 milionową społeczność do VR jest olbrzymim i ekscytującym wyzwaniem. – Stwierdził Slava Makarov, twórca World of Tanks i strategiczny doradca Neurogaming.
Neurogaming poza wspomnianym tytułem, zajmuje się także technologią CinemaVR pozwalającą na doświadczanie wieloosobowych i kooperacyjnych zabaw. Możliwości mogli poznać mieszkańcy terenów państw CIS (36 lokacji), którzy mogli przekonać się na własnej skórze jak to funkcjonuje. Ponadto w tym roku powstanie także platforma usługowa, która ma posłużyć lepszym kontaktom z rynkiem biznesowym.
Drugą ważną podstawą jest PolygonVR stawiające na immersyjne i wieloosobowe sesje, które zostały mocno docenione podczas targów gamescom 2017 oraz Tokyo Game Show. eSport to technologia oferująca dwa ekrany umożliwiające granie oraz oglądanie rozgrywki jednocześnie (coś w stylu dwóch monitorów).
Strona Wargamingu
Źródło: Informacja Prasowa