AR cały czas nie rozwinęło swoich skrzydeł nawet pomimo tego jakim sukcesem okazało się Pokemon GO. Czy aby nie zaprzepaszczono potencjału, a może po prostu był to przedwczesny strzał przed rewolucją? Zatem, jak rozwijać się będzie rozszerzona rzeczywistość?
Nakładanie wirtualnych obiektów na prawdziwe otoczenie wciąż wydaje nam się bardzo odległe, jednakże 750 milionów pobrań Pokemon GO udowadnia, że użytkownicy poszukują tego typu nowych i rewolucyjnych rozwiązań. Zgodnie z badaniami dostarczanymi przez firmę Konica Minolta możemy się przekonać, że być może już w 2020 roku cały rynek AR i VR powinna wynieść aż 150 miliardów dolarów! Twórcy raportu – IDC zakłada, że w przeciągu roku nastąpi już teraz postęp na poziomie aż 130% co da nam aż 13,9 miliarda dolarów.
Rozszerzona rzeczywistość może w niedalekiej przyszłości zmienić druk i materiały tego typu poprzez wykorzystanie elementów odsyłających nas lub dostarczających bezpośrednio sporo dodatkowych informacji o produkcie czy usłudze. Digital marketing może rozbudować nie tylko katalogi czy magazyny, ale także książki niejako zastępując dodawane niekiedy szkice i rysunki do powieści. Bardzo duży potencjał ma również możliwość tłumaczenia tekstu, dzięki czemu być może w przyszłości bariera językowa przepadnie. AR może posłużyć również jako pomoc dla zawodowych kierowców, inżynierów czy lekarzy dostarczając im błyskawicznie wiele danych potrzebnych do podejmowania decyzji.
Wspomniana Konica Minolta od lat współpracuje z takimi markami jak Wikitude oraz Anyline, które starają się pomagać wielu firmom w ich pracy, projektowane aplikacje zdecydowanie się przydają i dostarczają wiadomości, projekty czy innego typu obiekty 2D i 3D. Również nawigacja została uprawniona, dzięki czemu brak zasięgu w budynkach może nie stanowić problemu z rozszerzoną rzeczywistością, ponadto jest to już sprawdzona metoda prze takie działalności jak brytyjska poczta UK Mail czy muzeum brytyjskich sił lotniczych RAF.
– Rozszerzona rzeczywistość to technologia, która szybko upowszechnia się zarówno na rynkach konsumenckim, jak i biznesowym. Potencjał do innowacji z użyciem AR jest ogromny i chcemy pomagać firmom go wykorzystać – także w Polsce. Rozwiązania oparte o AR będą istotnym czynnikiem pozwalającym na bycie o krok przed konkurencją. Wdrażanie tej technologii to część realizowanej przez nas idei miejsca pracy przyszłości – mówi Paweł Grzyb, Marketing Manager w Konica Minolta Business Solutions Polska.
Konica Minolta ponadto stworzyła swoje okulary AR – Wearable Communicator, który w ramach swojej biznesowej formie korzysta z mini ekranu LCD i modułem optycznym HOC (ang. holographic optical element) umożliwiający na powiększenie obrazu dostarczanego, filtrowanie długości fal oraz korzystanie z użyciem gestów. Ponadto okulary są częścią systemów CPS (ang. cyber-physical system), łączących świat cyfrowy ze światem fizycznym. Systemy te są coraz częściej wdrażane chociażby na linii produkcyjnej w fabryce ciągników John Deere w Mannheim w Niemczech.
Jak rozwijać się będzie rozszerzona rzeczywistość? Konica Minolta dostrzega w obszarach rozwoju ośrodka Business Innovation Center (BIC) staiwa na statupy oraz współpracę nauki z praktyką, która ma w pięciu tego typu miejscach na świecie dostarczać rozwiązania podnoszenia znaczenia przemysłu oraz usług na całem świecie.
Więcej informacji
Źródło: Informacja Prasowa