• Pobierz Oculus Link
  • AMD Radeon VR Ready Premium
  • Nvidia VR
  • Ranking gogli VR 2021
  • Aktualności
  • Gry
  • Programy
  • Urządzenia
  • Poradniki
No Result
View All Result
  • Aktualności
  • Gry
  • Programy
  • Urządzenia
  • Poradniki
No Result
View All Result
VRnews.pl
No Result
View All Result
ADVERTISEMENT
Home Programy

Jak rozwijać się będzie rozszerzona rzeczywistość?

by Redaktor T
05/12/2020
A young brunette woman in a white high-tech dress is wearing smart glasses and pressing her hand up against a holographic screen

A young brunette woman in a white high-tech dress is wearing smart glasses and pressing her hand up against a holographic screen

AR cały czas nie rozwinęło swoich skrzydeł nawet pomimo tego jakim sukcesem okazało się Pokemon GO. Czy aby nie zaprzepaszczono potencjału, a może po prostu był to przedwczesny strzał przed rewolucją? Zatem, jak rozwijać się będzie rozszerzona rzeczywistość?

Nakładanie wirtualnych obiektów na prawdziwe otoczenie wciąż wydaje nam się bardzo odległe, jednakże 750 milionów pobrań Pokemon GO udowadnia, że użytkownicy poszukują tego typu nowych i rewolucyjnych rozwiązań. Zgodnie z badaniami dostarczanymi przez firmę Konica Minolta możemy się przekonać, że być może już w 2020 roku cały rynek AR i VR powinna wynieść aż 150 miliardów dolarów! Twórcy raportu – IDC zakłada, że w przeciągu roku nastąpi już teraz postęp na poziomie aż 130% co da nam aż 13,9 miliarda dolarów.

Rozszerzona rzeczywistość może w niedalekiej przyszłości zmienić druk i materiały tego typu poprzez wykorzystanie elementów odsyłających nas lub dostarczających bezpośrednio sporo dodatkowych informacji o produkcie czy usłudze. Digital marketing może rozbudować nie tylko katalogi czy magazyny, ale także książki niejako zastępując dodawane niekiedy szkice i rysunki do powieści. Bardzo duży potencjał ma również możliwość tłumaczenia tekstu, dzięki czemu być może w przyszłości bariera językowa przepadnie. AR może posłużyć również jako pomoc dla zawodowych kierowców, inżynierów czy lekarzy dostarczając im błyskawicznie wiele danych potrzebnych do podejmowania decyzji. 

Wspomniana Konica Minolta od lat współpracuje z takimi markami jak Wikitude oraz Anyline, które starają się pomagać wielu firmom w ich pracy, projektowane aplikacje zdecydowanie się przydają i dostarczają wiadomości, projekty czy innego typu obiekty 2D i 3D. Również nawigacja została uprawniona, dzięki czemu brak zasięgu w budynkach może nie stanowić problemu z rozszerzoną rzeczywistością, ponadto jest to już sprawdzona metoda prze takie działalności jak brytyjska poczta UK Mail czy muzeum brytyjskich sił lotniczych RAF. 

 

– Rozszerzona rzeczywistość to technologia, która szybko upowszechnia się zarówno na rynkach konsumenckim, jak i biznesowym. Potencjał do innowacji z użyciem AR jest ogromny i chcemy pomagać firmom go wykorzystać – także w Polsce. Rozwiązania oparte o AR będą istotnym czynnikiem pozwalającym na bycie o krok przed konkurencją. Wdrażanie tej technologii to część realizowanej przez nas idei miejsca pracy przyszłości – mówi Paweł Grzyb, Marketing Manager w Konica Minolta Business Solutions Polska.

Konica Minolta ponadto stworzyła swoje okulary AR – Wearable Communicator, który w ramach swojej biznesowej formie korzysta z mini ekranu LCD i modułem optycznym HOC (ang. holographic optical element) umożliwiający na powiększenie obrazu dostarczanego, filtrowanie długości fal oraz korzystanie z użyciem gestów. Ponadto okulary są częścią systemów CPS (ang. cyber-physical system), łączących świat cyfrowy ze światem fizycznym. Systemy te są coraz częściej wdrażane chociażby na linii produkcyjnej w fabryce ciągników John Deere w Mannheim w Niemczech.

Jak rozwijać się będzie rozszerzona rzeczywistość? Konica Minolta dostrzega w obszarach rozwoju ośrodka Business Innovation Center (BIC) staiwa na statupy oraz współpracę nauki z praktyką, która ma w pięciu tego typu miejscach na świecie dostarczać rozwiązania podnoszenia znaczenia przemysłu oraz usług na całem świecie.

Więcej informacji

Źródło: Informacja Prasowa

Redaktor T

T jest odpowiedzialny za wszystko co dzieje się na stronie. Jeżeli coś działa lub nie działa - to jego sprawka. Coś tam zna się na wirtualnej rzeczywistości.

Related Posts

Co wiemy o Oculus Quest 3?
Aktualności

Pico 4 jako dobra alternatywa dla Quest 2? Ilość dostępnej treści zachwyca!

27/05/2023
Headset Apple do AR&VR z obsługą 4K i M1 do kupienia jeszcze w 2022?
Aktualności

Wszystko co wiemy o Apple VR headset przed WWDC 2023

27/05/2023
Sprzedaż PSVR2 lepsza niż PSVR! Sony podaje wyniki sprzedaży
Aktualności

Sprzedaż PSVR2 lepsza niż PSVR! Sony podaje wyniki sprzedaży

25/05/2023
Pimax Crystal wreszcie zaczął być wysyłany do klientów chociaż nie obyło się bez niespodzianek
Aktualności

Pimax Crystal wreszcie zaczął być wysyłany do klientów chociaż nie obyło się bez niespodzianek

25/05/2023
Next Post
The Talos Principle VR jest już dostępne na rynku!

The Talos Principle VR jest już dostępne na rynku!

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Recommended.

The Elder Scrolls V Skyrim VR zadebiutowało na Playstation VR!

The Elder Scrolls V Skyrim VR zadebiutowało na Playstation VR!

05/12/2020
iPhone 8, 8 Plus i X stawiają na rozszerzoną rzeczywistość?

iPhone 8, 8 Plus i X stawiają na rozszerzoną rzeczywistość?

05/12/2020

Trending.

Primax 8K VR osiągnęło wielki sukces na Kickstarterze!

15 gier na gogle VR za darmo! Pobierz i graj!

05/12/2020
Co wiemy o Oculus Quest 3?

Meta Oculus Quest 3 – cena, data premiery, specyfikacja

06/04/2022
HTC VIVE znów w promocyjnych cenach!

HTC VIVE znów w promocyjnych cenach!

24/08/2022
Gdzie znaleźć gry i aplikacje do Oculus Quest niedostępne w „App Lab”

Oculus Quest 2 – używaj albo spływaj. Najpopularniejsze Gogle VR na Steam

06/12/2021
Jaką kartę graficzną wybrać do obsługi VR w 2021?

Jaką kartę graficzną wybrać do obsługi VR w 2021?

30/05/2021
VRnews.pl

© 2023 VRnews.pl - wszelkie prawa zastrzeżone

Szybkie menu

  • O nas
  • Reklama
  • Pliki cookies
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Nasze social media

No Result
View All Result
  • Aktualności
  • Gry
  • Programy
  • Urządzenia
  • Poradniki
  • Słownik VR
  • Nvidia VR
  • AMD Radeon VR Ready Premium
  • Pobierz Oculus Link
  • Ranking gogli VR 2022

© 2023 VRnews.pl - wszelkie prawa zastrzeżone