Meta Quest – informacje o wersji 62.0Wymienione funkcje i udoskonalenia będą stopniowo udostępniane w tygodniu rozpoczynającym się 7 lutego 2024 r. i zostaną przekazane do gogli Meta Quest 3, Meta Quest Pro i Meta Quest 2.
Galeria filmów przestrzennych
Jeśli masz iPhone’a 15 Pro lub Pro Max, możesz teraz przesyłać filmy przestrzenne do gogli Quest za pomocą aplikacji mobilnej Meta Quest. Przykładowe filmy przestrzenne do obejrzenia na goglach Quest są dostępne w sekcji Filmy przestrzenne w aplikacji Pliki.
Maksymalny czas trwania filmów przestrzennych to 20 minut.
Obsługa kontrolerów do gier
Meta Quest Browser obsługuje teraz zewnętrzne kontrolery do gier, w tym do PlayStation, Xbox i wiele innych. Podłącz przez Bluetooth lub USB-C i ciesz się niezliczonymi grami przeglądarkowymi na ogromnym ekranie 2D w VR.
Obsługiwane kontrolery do gier w Quest teraz obejmują również kontroler bezprzewodowy DualSense do PlayStation 5 i DualShock do PlayStation 4.
Centrum bezpieczeństwa
Wprowadziliśmy Centrum bezpieczeństwa w ramach ustawień prywatności i bezpieczeństwa, ułatwiające przeglądanie szczegółowych informacji o statusie profilu, wszelkich ograniczeń dodanych do profilu z powodu naruszenia kodeksu postępowania oraz zgłoszeń dotyczących innych osób.
Uproszczone menu Szybkie działania
Uprościliśmy domyślne szybkie działania podczas używania rąk. Szybkie ściśnięcie palcami i zwolnienie otwiera teraz menu ogólne, a ściśnięcie palcami i przytrzymanie powoduje wyśrodkowanie widoku w goglach.
Możesz wypróbować nowe domyślne szybkie działania lub korzystać z wcześniejszej wersji szybkich działań z większą liczbą skrótów. Tę funkcję znajdziesz w Ustawieniach w obszarze Śledzenie ruchu – wybierz opcję Śledzenie dłoni, a następnie użyj przełącznika obok opcji Rozszerzone szybkie działania.
Konfiguracja wielu przestrzeni
Dodaliśmy obsługę zapisywania łącznie 15 miejsc w ramach konfiguracji przestrzeni. Możesz teraz skanować przestrzeń, nazywać ją i doświadczać magii rzeczywistości mieszanej w więcej niż jednym pomieszczeniu.
Aby zarządzać swoimi przestrzeniami, przejdź do Ustawień, następnie do sekcji Przestrzeń fizyczna i wybierz pozycję Konfiguracja przestrzeni.
Ulepszenia dotyczące przywołania przestrzeni
Stale ulepszamy zdolność gogli do zapamiętywania wcześniej skonfigurowanych przestrzeni. W sytuacjach, gdy nie można przywołać wcześniejszej przestrzeni, dodaliśmy możliwość rozejrzenia się po pomieszczeniu i przywoływania go przez gogle bez konieczności ponownego skanowania obszaru.
Ulepszenia i poprawki dotyczące kotwic
Kotwice odgrywają kluczową rolę w obsłudze konfiguracji granic i przestrzeni, a ponadto umożliwiają pozycjonowanie i utrwalanie wirtualnej zawartości w aplikacjach.
Nasze ulepszenia w zakresie wspierania materiałów adaptacyjnych obejmują:
Zwiększoną odporność dzięki chmurom punktów Meta Quest.
Zwiększoną dokładność na wszystkich urządzeniach Quest, a także śledzenie większej przestrzeni w przypadku Quest 3.
Ulepszone kotwice scen, które mają stałe ułożenie względne, a ściany pozostają w tym samym miejscu, aby poprawić wrażenia podczas korzystania z aplikacji obsługiwanych w trybie całopokojowym uwzględniających fizykę.
Aktualizacje dotyczące Quest Link
Wprowadziliśmy szereg aktualizacji i ulepszeń dotyczących Meta Quest Link, w tym:
Aplikacja komputerowa Oculus to teraz aplikacja Meta Quest Link.
Link oferuje teraz częstotliwość odświeżania 120 Hz w przypadku kompatybilnych tytułów VR na PC.
Gdy ustawienie Automatyczne połączenie USB jest włączone, funkcja Link będzie teraz automatycznie łączyć się ponownie w przypadku awarii oprogramowania lub rozłączenia.
To ustawienie można znaleźć, przechodząc do sekcji Deweloper w Ustawieniach systemu. Upewnij się, że opcja Włącz ustawienia niestandardowe jest aktywna, a następnie użyj przełącznika obok opcji Automatyczne połączenie USB.
Wprowadziliśmy uprawnienia dotyczące danych przestrzennych w goglach, a teraz także w ramach Link. Daje to kontrolę nad udostępnianiem danych przestrzennych za pośrednictwem funkcji Link. Aby móc korzystać z API sceny za pośrednictwem Link, musisz włączyć udostępnianie danych przestrzennych w ustawieniach.
Link obsługuje teraz karty graficzne z serii nVidia 4000.
Wprowadziliśmy ulepszenia w zakresie stabilności, niezawodności i wydajności baterii podczas korzystania z funkcji Link.
Usunęliśmy szereg znanych problemów i błędów.
Ciągłość aplikacji podczas pracy wielozadaniowej
Ta funkcja pozwala kontynuować pracę od miejsca, w którym została przerwana, w tej samej lub innej aplikacji w przypadku przechodzenia między różnymi materiałami w VR, ułatwiając płynne wykonywanie zadań.
Ulepszenia dotyczące jakości mikrofonu
Wprowadziliśmy szereg ulepszeń w zakresie jakości i użyteczności mikrofonu Quest, takich jak:
Poprawiona jakość dźwięku i lepsza synchronizacja audio/wideo podczas nagrywania ekranu.
Lepsza klarowność mowy podczas wymawiania spółgłosek zwarto-wybuchowych, takich jak „p” i „t”, oraz precyzyjna korekcja w celu zapewnienia bardziej wyrównanego i przyjemnego brzmienia głosu.
Podczas rozmowy z ekipą w Quest poprawiona została widoczność paska połączeń z opcją przełączania mikrofonu pomiędzy połączeniami i aplikacją.
Rozwiązaliśmy problem polegający na przypadkowym wyciszaniu mikrofonu.
Dodane zostały monity informujące o wyciszeniu mikrofonu, na przykład gdy aplikacja próbuje użyć mikrofonu do rozmowy z innymi osobami.
Transmitowanie na żywo na Facebooku
Zapowiadane od wersji 56 transmitowanie na żywo na Facebooku jest teraz dostępne w Meta Quest, umożliwiając prowadzenie transmisji z Meta Quest dla znajomych na Facebooku.
Po dodaniu swojego konta na Facebooku do tego samego Centrum kont co konto Meta będzie można prowadzić transmisję na żywo z Quest na Facebooku, wybierając opcję Kamera z menu uniwersalnego, a następnie opcję Rozpocznij transmisję na żywo.
Transmisje na żywo i czat na YouTube
Wprowadzamy nowy sposób interakcji ze społecznością w czasie rzeczywistym dla osób prowadzących transmisje na żywo w serwisie YouTube. Streamerzy mogą teraz widzieć swoje czaty na żywo w YouTube, będąc całkowicie zanurzeni w rzeczywistości wirtualnej. Transmisja na żywo w YouTube wymaga transmitowania na komputer i korzystania z oprogramowania towarzyszącego do prowadzenia transmisji, takiego jak OBS.
Uwaga: Ta funkcja działa tylko w przypadku publicznych transmisji na żywo i nie będzie działać w przypadku transmisji prywatnych lub nieokreślonych.
Portal Światy Meta Horizon
Testujemy portal do Światów Meta Horizon – nową funkcję, która wkrótce pojawi się w Twojej bazie Meta Horizon. Dzięki portalowi łatwiej dołączysz do rodziny i znajomych, aby spędzić z nimi czas, na przykład grając w popularne gry, takie jak Super Rumble, lub oglądając koncerty w wykonaniu np. piosenkarki Doja Cat.