Michael Abrash z Oculusa, na swoim blogu firmowym, przedstawił nam jak może wyglądać rozwój wirtualnej rzeczywistości w ciągu najbliższych lat. Problemów jest naprawdę wiele, jednak postanowiłem się skoncentrować na jednym z aspektów, który moim zdaniem pomimo swojego poziomu skomplikowania może okazać się kluczowy do osiągnięcia sukcesu.
Już w tej chwili nawet posługując się kontrolerami ruchowymi mamy problemy z przeniesieniem ludzi do wirtualnej rzeczywistości. To właśnie jedno z głównych wyzwań także dla Oculusa, który stara się eksperymentować, aby znaleźć jakieś konkretne, użyteczne oraz możliwe do domowego i komercyjnego zastosowania. Poniżej możecie zobaczyć dwa materiały wideo, które prezentują nam jak nowoczesna technologia potrafi już w tej chwili świetnie przenieść ruch człowieka do cyfrowego świata. Efekt zdecydowanie robi wrażenie i pobudza wyobraźnie, gdyż takie obrazki kojarzymy zdecydowanie częściej z filmów, aniżeli rzeczywistości. Z resztą te stylowe okulary niemalże rodem z Matrixa… 😀
Niestety na ten moment jest to zbyt kosztowne i wymagające zbyt wielkiego wkładu technologicznego, aby osiągnąć tak znakomite efekty w rozwiązaniach konsumenckich, nie mówiąc już o tym ile danych na bieżąco jest przeliczanych w celu zaprezentowania takiego krótkiego dema. Podobny zabieg przy okazji tradycyjnej gry starał się wykorzystać Rockstar i Team Bondi przy okazji produkcji L.A. Noire, gdzie twarze postaci prezentowały się naprawdę zjawiskowo.
Co ważne ujrzeliśmy także coś w rodzaju prototypu kontrolera, który być może za kilka lat przerodzi się w coś namacalnego. Pytanie brzmi jak skutecznie przenieść ten efekt do domowego rozwiązania, które nie dość, że będzie dosyć tanie to nie będzie wymagać wielu kabli przymocowanych do naszego ciała. Z resztą niedawno Google również prezentowało swoje rozwiązanie, które również stara się naśladować nasze dłonie. Być może jednak rozwiązanie jest łatwiejsze do osiągnięcia niż nam się zdaje i być możne już w najbliżej przyszłości to właśnie tak będziemy wchodzić w interakcję z VR? Dajcie nam znać jak Wy postrzegacie rozwój wirtualnej rzeczywistości i co najchętniej ujrzelibyście w tej kwestii?