More

    Jakie obsługuje gesty HoloLens? Krótki przegląd możliwości od Microsoftu!

    Na początku należy wspomnieć o tym, że Microsoft HoloLens możemy obsługiwać na kilka sposobów. Po pierwsze możemy wykorzystać do tego wzrok i nakierowywanie go na konkretne miejsce, po drugie możemy skorzystać z gestów, a po trzecie do dyspozycji mamy także możliwość użycia określonych komend głosowych. Tym razem zdecydowaliśmy się na poświęcenie odrobiny czasu na wykorzystanie naszych dłoni do bezpośredniego korzystania z cyfrowych hologramów. Zatem jakie obsługuje gesty HoloLens?

    Dostępne jest kilka metod, choć niektóre należy postrzegać nie tylko jako osobne, ale także jako fuzja obu systemów. W związku z czym możemy wykorzystać metodę spojrzenia (w określone miejsce) i zatwierdzenia interakcji. Ponadto należy zauważyć, że Microsoft HoloLens w przeciwieństwie do gogli wchodzących w skład Windows Mixed Reality, nie obsługuje kontrolerów ruchowych, dlatego postawiono na prostotę oraz intuicyjność. 

    W momencie pisania tego tekstu dostępne są dwie główne metody gestów – kliknięcie w powietrzu (air tap) oraz otwarcie dłoni (bloom), które zdaniem twórcą pozwalają na najszerszą gamę możliwości wchodzenia w interakcje. 

    Gest kliknięcia w powietrzu odbywa się tak naprawdę w dwóch krokach, które pozwolą zaimplementowanym kamerom na podjęcie akcji. Pierwszy z nich stanowi swojego rodzaju przygotowanie, odbywające się poprzez wyprostowanie dwóch palców, przy czym wskazujący musi być dość wyraźnie widoczny. Drugi polega na zamknięciu ich, co przypomina niejako chwyt długopisu, jednakże gdy go zauważymy to z pewnością zrozumiemy dlaczego właśnie ten zdecydowano się wybrać. 

    Wspomniany bloom wykorzystywany jest także jako swego rodzaju przyciskiem Home (Dom), doskonale znanego nam ze strony rynku smartfonów. Microsoft porównuje go do przycisku Xbox na padzie ich konsol oraz do przycisku Windows na wielu, wielu klawiaturach, z których na co dzień korzystamy przy komputerach osobistych. 

    Gigant z Redmond ponadto chwali się tym, że dobry programista będzie potrafił zaprojektować aplikację tak, aby programy spokojnie radziły sobie z interpretacją wykonanych wcześniej gestów. Odnotować należy również to, że Microsoft HoloLens potrafi sobie poradzić ze śledzeniem nie tylko jednej, ale obu dłoni będących w stanie gotowości, w innym przypadku będzie je ignorować. System obsługuje pozycjonowanie i orientowanie się na kilka kierunków (dłonie, nasz wzrok, nasza pozycja), w związku z czym będziemy mogli swobodnie obsługiwać dostępne hologramy i aplikacje.

    Na koniec warto pamiętać również o ramie gestów, która tak naprawdę stanowi zamknięty obszar w ramach którego kamery są w stanie bezproblemowo śledzić poczynania naszych rąk. Wymagać to będzie lekkiej nauki oraz przyzwyczajenia, jednakże tylko w ten sposób będziemy mogli korzystać z okularów bez żadnego problemu.

    Dajcie nam znać jak Wy oceniacie gesty HoloLens i ich działanie w rzeczywistości!

    Więcej informacji

    Najnowsze wpisy

    Steam Awards – Wybierz grę VR roku 2019

    Do końca roku 2019 pozostało zaledwie kilka dni. W związku z tym na platformie Steam, rozpoczęło się coroczne głosowanie na najlepszą grę w minionym...

    Half Life: Alyx przetestowane na 8 zestawach VR. Zobacz efekty!

    Half Life: Alyx zostało przetestowane na 8 różnych zestawach VR przez kanał Adam Savage’s Tested. Jeżeli kojarzy Wam się z czymś nazwa tego kanału,...

    Half Life: Alyx – wymagania sprzętowe oraz cena. Już je znamy!

    W Steam pojawiły się informacje na temat zalecanych wymagań sprzętowych naszego komputera, ceny samej gry oraz parę innych ciekawych informacji. Jak prezentuje się zatem...

    ARCore Depth API – Google zajął się problemem głębi w technologii AR

    Dlaczego technologia AR (Augmented Reality - rozszerzonej rzeczywistości) stoi w miejscu i nic ciekawego się na nią nie pojawia? To znaczy w mojej ocenie...

    Leave a reply

    Please enter your comment!
    Please enter your name here