Chociaż Mark Zuckerberg potwierdził, że Oculus Quest 2 sprzedają się imponująco o premiery w październiku ubiegłego roku, Facebook nie ujawnił żadnych konkretnych danych sprzedażowych. Wszystko, co mieliśmy do tej pory to niepotwierdzone informacje uzyskane ze sprzedaży aplikacji i wypowiedzi deweloperów na temat wydajności ich aplikacji na Quest 2. Studio odpowiedzialne za Rec Room dostarczyło kolejnych szacunków na podstawie statystyki pobrań swojej aplikacji.
Ile sprzedało się Oculus Quest 2?
Rec Room jest darmową i jednocześnie jedną z najbardziej popularnych aplikacji VR. Popularność tej aplikacji może zatem służyć jako szacunkowy miernik ogólnych trendów w branży. Według studia stojącego za Rec Room, Facebook mógł sprzedać od 2 do 3 milionów zestawów Quest 2 w samym tylko IV kwartale 2020 roku, bazując na liczbie pobrań Rec Room w tym samym okresie czasu.
Jeśli przyjmiemy, że tylko 40% użytkowników pobiera Rec Room, to liczba kupionych urządzeń powinna wynieść około 2,5 mln przed rozpoczęciem 2021 roku! Nawet jeśli przyjmiemy, że Rec Room pobierane jest przez 100% użytkowników, to milion sprzedanych Quest 2 w ciągu miesiąca jest imponującym wynikiem w branży. To uczyniłoby Quest 2 najszybciej sprzedającym się headsetem do tej pory.
Czy Quest 2 weszły już do mainstreamu?
W swoich briefingach inwestorskich, Zuckerberg zawsze bagatelizował projekty Facebook XR, opisując prace włożoną w technologią VR i AR i aspiracje jako długoterminowe inwestycje. Mało jednak prawdopodobne, aby Facebook opublikował nowe konkretne dane na temat sprzedaży sprzętu, dopóki nie będzie miał nowego produktu na horyzoncie. Zuckerberg zauważył, że Quest 2 są na dobrej drodze do stania się „pierwszymi mainstreamowymi goglami wirtualnej rzeczywistości”.
Definicja „mainstreamu” według Zuckerberga nie jest jednak jednoznaczna. Na Oculus Connect 5 w 2018 roku miał stwierdził, że 10 milionów użytkowników wirtualnej rzeczywistości jest ważnym kamieniem milowym dla Facebooka, aby zbudować zrównoważony ekosystem dla deweloperów wirtualnej rzeczywistości. Facebook prawdopodobnie nie jest nawet blisko tego kamienia milowego, ale jeśli wydadzą kolejną udaną premierę produktu, która conajmniej powtórzy sukces Quest 2, możemy szybko spodziewać się zrealizowania tego kamienia milowego, który mógłby zwiastować długo oczekiwany przez branżę przełom umieszczając gogle VR w mainstreamie.